تشیع لندنی همانند تکفیری‌ها برای اسلام مضر است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد گفت: بایستی مراقبت شود تا جریان تشیع لندنی با عنوان حمایت از هیات‌ مذهبی موفق نفوذ در هیات‌های مذهبی نشوند چرا که این جریان نیز همانند نیروهای تکفیری برای اسلام مضر است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز بیستم مهر در نشست خبری پیرامون اولویت‌ها و برنامه‌های محرم امسال گفت: امسال برای 91 هزار هیئت مجوز صادر شده و 80 هزار مداح شامل مداحان حرفه‌ای و تازه‌کار و همچنین 150 هزار مبلغ و مبلغه برای فعالیت در این هئیت‌ها در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: شعار محرم امسال با توجه به نام‌گذاری رهبری «همدلی با حسین (ع) و همزبانی با زینب‌ (س)» انتخاب شده و تلاش می‌کنیم برنامه‌های عزاداری امسال محتوا بخش و غنی بوده و اشعار و سخنرانی‌ها باید دارای پیام باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد گفت: برای محرم امسال بیانیه ای با 15 راه کار تهیه و در اختیار همه دستگاه‌های فرهنگی، هیئات و مساجد قرار می‌گیرد و همچنین منشور اخلاقی هیئات مذهبی به سازمان‌های تبلیغات اسلامی ارسال شده تا مسئولین هیئات ضمن یک تعهد اخلاقی این منشور را امضا کنند.

وی تاکید کرد: رویکرد هیئات مذهبی بایستی با محوریت مساجد فعال شود و برنامه‌های هیئات شامل برنامه‌های قرآنی، اقامه نماز ظهر و عصر هر چه باشکوه‌تر روز عاشورا و استفاده از مبلغان دینی خواهد بود.

حجت الاسلام روحانی نژاد ضمن اعلام آمادگی برای تامین مبلغ و مبلغه در هیات‌های مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اولویت تبلیغی در محرم امسال تبیین گفتمان امام و رهبری در راستای شعار محرم امسال است و همچنین مباحث سبک زندگی اسلامی به خصوص عفاف و حجاب و همچنین توافق هسته‌ای، اقتصاد مقاومتی، روشنگری در خصوص تشیع لندنی و بی‌کفایتی آل سعود در حادثه منا از دیگر اولویت‌های تبلیغی امسال خواهد بود.

وی تاکید کرد: بایستی مراقبت شود تا جریان تشیع لندنی با عنوان حمایت از هیات‌ مذهبی موفق نفوذ در هیات‌های مذهبی نشوند چرا که این جریان نیز همانند نیروهای تکفیری برای اسلام مضر است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد با اشاره به موضع‌گیری شجاعانه مقام معظم رهبری در خصوص حادثه منا گفت: وهابیت و رژیم ظالم سعودی به خاطر ترس از تاثیرات معنوی مراسم تشییع جنازه‌های جان‌باختگان حادثه منا نمی‌خواستند جنازه‌ها را تحویل دهند اما با ورود پیکر پاک جان‌باختگان فرصتی ایجاد خواهد شد تا مبلغین واقعیت‌ها را در خصوص ماهیت حکومت وهابی سعودی به مردم معرفی کنند.

وی جلوگیری از قمه‌زنی، استفاده از شمایل‌ها، ایجاد مزاحمت برای عبور و مرور مردم، استفاده از صوت‌های نامناسب و آزار دهنده و همچنین حواشی ناپسند از قبیل حضور جوانان و بانوان مغایر با شان امام حسین را از جمله 56 اقدام تذکر داده شده در منشور اخلاقی برشمرد و افزود: در شهرهای مختلف برنامه‌های متمرکز عزاداری بایستی تنها در یک روز از ایام عزاداری صورت گیرد چرا که عزاداری در محلات و حسینیه‌ها  در صورت ایجاد تمرکز از بین خواهد رفت و این مساله به صلاح نیست.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: سال گذشته 21 هزار هیات مذهبی مورد نظارت قرار گرفت به طوری که کارشناسان ارزیابی در هیات‌ها حاضر شده، با مردم مصاحبه کرده و نتیجه مشاهدات خود را گزارش می‌دهند و تحلیل انجام شده بر روی این گزارش‌ها به بخش‌های مختلف از جمله دفتر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارآلاتی چون سنج و طبل در دسته‌های عزا مجاز است اما استفاده از ارگ و پیانو پسندیده نیست و در راستای تغذیه محتوایی هیئات مجلات و کتاب‌هایی تهیه و تدوین شده در اختیار مداحان قرار می گیرد.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار