آیت الله صافی در دیدار با وزیر بهداشت گفت: ما می‌توانیم در عین حال که مناسک حج را طبق شرع مقدّس بدون هیچ تنازلی انجام می‌دهیم با مدیریت صحیح از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کنیم.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نوزدهم مهر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه در اولین دیدار خود، با حضور در بیت مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر هاشمی، ضمن تقدیر و تشکّر از توصیه‌های گرانقدر آیت الله صافی، گزارشی از سفر خود به کشور عربستان پس از فاجعه منا ارائه کرد.

این مرجع تقلید نیز با ابراز خرسندی از این‌که وزیر بهداشت توانست در فضایی آرام، مشکل بازگرداندن اجساد حجّاج عزیز فاجعه منا و نیز رسیدگی به مجروحان را تا حدّ زیادی رفع نماید، اظهار داشت: بنده مجدَد این فاجعه و مصیبت عظمی را به همه مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال می‌خواهم به بازماندگان این حادثه، صبر و اجر عنایت فرماید.

وی گفت: الحمدلله تدبیر و هوشمندی شما در این قضیه توانست مشکل را تا حدّ زیادی برطرف نماید و اصل انتخاب شما برای سفر به کشور عربستان و نیز طریقه رفتار شما با آنها لطف خداوند متعال بود که این قضیه با ظرافت خاصّی پیش برود.

آیت الله صافی در ادامه ضمن اشاره به لزوم مدیریت هوشمندانه در حج برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی بیان داشت: باید با مدیریت صحیح و هوشمندانه، به نحوی برنامه عظیم حج را برگزار کرد که چنین حوادث ناگواری پیش نیاید. ما می‌توانیم در عین حال که مناسک حج را طبق شرع مقدّس بدون هیچ تنازلی انجام می‌دهیم با مدیریت صحیح از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود، رسیدگی به محرومان جامعه را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: همان‌طور که شما در این مدّت اهتمام داشته‌اید باید رسیدگی به محرومان و ضعفا در رأس برنامه‌های وزارت بهداشت باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی، با اشاره به بحث بیمارستان جامع زنان که در گزارش آقای دکتر هاشمی مطرح شده بود، تصریح کرد: امیدوارم این کار با عظمت در همه شهرهای بزرگ ایران به زودی اتّفاق بیفتد و نیز در دانشگاه‌های پزشکی ما بتوان دانشگاه‌هایی ویژه بانوان همان‌طور که در بعض کشورهای اروپایی است احداث کرد که مطمئناً مردم شریف ما که مال و جان خود را در راه ارزش‌های دین اهدا کرده‌اند، از این کار اسلامی استقبال می‌کنند؛ و بدانید این عمل شما مرضیّ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و مهمّ، جلب رضایت آن حضرت است.

وی در پایان این دیدار، برای دکتر هاشمی و همکارانشان، از خداوند متعال آرزوی توفیق بیشتر در خدمت به مسلمانان به ویژه محرومان جامعه اسلامی کرد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار