نودمین سالگرد تاسیس سازمان استاندارد با حضور واحدهای نمونه کنترل و کیفیت استان خراسان رضوی در تالارموسسه همدم فتح المبین مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در این مراسم با بیان این‌که استاندارد زبان مشترک جهانی هست گفت: ارائه کالای باکیفیت هر شرکت تولیدی نشان از شخصیت آن شرکت است و این که می خواهند برای همیشه در جامعه بمانند.

علیرضا جمیع افزود: زمانی رشد و توسعه تولیدات کشور در دنیا جایگاهی پیدا خواهد کرد که بتواند تولیدی با کیفیت و استاندارد داشته باشد.

جمیع با اشاره به اینکه پنج دهم درصد کل پروانه‌های دارای اعتبار استاندارد در کشور مربوط به خراسان رضوی است، گفت: خراسان رضوی در یک سال گذشته توانسته اقداماتی در بخش های، بازرسی فنی از مراکز تولیدی و خدماتی با 5هزار و475 موردانجام دهد.

وی ادامه داد: نمونه برداری از مراکز تولیدی و توزیعی 10هزار و 284 مورد، آزمون نمونه برداشته شده از مراکز تولیدی و توزیعی 14025 مورد، نمونه برداری و آزمون انگ فلزات گرانبها 578 موردبوده است که با 23 هزار پروانه دارای اعتبار ،خراسان رضوی توانسته اعتبار استاندارد کشوری را کسب کند.

جمیع با اشاره به شعار امسال استاندارد جهانی، تصریح کرد: باید استانداردهای ما به سمت استانداردهای بین المللی و جهانی برود تا بتوانیم تعاملی دو سویه با دیگر کشورهای جهان داشته باشیم.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی 22واحد نمونه، 2 آزمایشگاه آکرودیته و 1 شرکت آموزشی نمونه در کنترل وکیفیت استاندارد دارد، که از نظر تولید وکیفیت برتر هستند.

در پایان این مراسم از واحدهای نمونه استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.