یافته های جدید موسسه تحقیقات دیم کشور جدید امسال در 200 هزار هکتار از مزارع گندم دیم کشور اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات دیم کشور گفت : اجرای این طرح از ابتدای سال زراعی در 12 استان دیم خیز غرب و شمال غرب ، با هدف افزایش تولید گندم برای دومین سال پیاپی آغاز شده است

مظفر روستایی در نشست هماهنگی مدیران زراعت شهرهای استان در مراغه افزود : پارسال با بهره گیری از یافته های تحقیقاتی این مرکز ، میزان تولید گندم در مزارع دیم 400 کیلو گرم در هکتار افزایش یافت .

به گفته وی، این طرح با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور ، سازمانهای جهاد کشاورزی 12 استان غرب و شمالغرب در 50 هزار هکتار از مزارع دیم با موفقیت اجرا شد .

رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات دیم کشور افزود : هم اکنون 62 طرح در زمینه گندم دیم و 24 طرح هم در زمینه جوی دیم در کشور اجرا می شود .

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت : طرح انتقال یافته های تحقیقاتی برای تولید گندم در 16 هزار و 820 هکتار از دیم زارهای استان آغاز شده است .

زارعی افزود : در این طرح تمامی مراحل کشت زیر نظر کارشناسان موسسه تحقیقات دیم در شهر های مراغه ، میانه ، چارویماق ، هشترود ، اهر ، هریس و ورزقان اجرا می شود .

وی با بیان اینکه این طرح سال زراعی گذشته نیز با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور در پنج شهر استان اجرا شده افزود : میزان تولید محصول در این مزارع 500 تا 700 کیلو گرم در هکتار افزایش یافته است .

آذربایجان شرقی با تولید سالانه 800 هزار تن گندم ششمین قطب تولید گندم در کشور است

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.