یک خبرگزاری روسی از علاقمندی دولت هند برای خرید سلاح‌های پدافند موشکی اس-400 از روسیه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری روسیا سگودنیا روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع هند نوشت: طرح خرید تسلیحات موشکی اس-400 در مرحله ابتدایی قرار دارد و به احتمال زیاد دهلی نو در این زمینه موافقتنامه دولتی با مسکو امضا خواهد کرد. 

هند تصمیم دارد بر اساس برنامه‌ای درازمدت در طول چندین سال 12 مجموعه پدافند موشکی اس- 400 از روسیه خریداری کند.

رسانه روسی به نقل از منابع نظامی هندی یادآورشد: این پیشنهاد دهلی نو در آینده نزدیک در نشست شورای خریدهای تسلیحاتی هند تحت نظارت «مانوهار پاریکار» وزیر دفاع این کشور مطرح و بررسی خواهد شد.

هند از خریداران عمده سلاح‌های روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع سلاح از روسیه از جمله جنگنده‌های سوخو-30ام.کا و تانک‌های تی-90 و انواع نفربرهای زرهی خریداری کرده است.

روسیه تاکنون تسلیحات اس-400 فقط به چین فروخته است. این سلاح‌ها تسلیحات دفاعی ویژه نیروهای مسلح روسیه برای دفاع از این کشور هستند.

«آناتولی ایسایکین» رئیس شرکت دولتی تسلیحاتی «روس آبارون اکسپورت» به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه روسی کامرسانت از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس-400 به چین خبر داد و گفت: پکن چندین مجموعه سلاح‌های پدافند موشکی اس-400 از روسیه خریداری کرد.

رییس شرکت «روس آبارون اکسپورت» یادآورشد: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس-400 از روسیه خریداری می‌کند و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.

وی با بیان این که بسیاری از کشورها تقاضای خرید سلاح‌های اس-400 را از روسیه مطرح کرده‌اند، افزود: اما صنایع دفاعی روسیه و شرکت "آلماز آنتی" (شرکت سازنده مجموعه‌های پدافند موشکی ازجمله اس-400) در وهله اول باید نیازهای تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه را برآورده کنند.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس-400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا شعاع 400 کیلومتر و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

روسیه به تازگی اعلام کرد موشک‌هایی برای اس-400 ساخته که دارای برد دو برابر موشک‌های قبلی آن است. این سیستم‌های موشکی دارای رادار قوی بوده که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.