رئيس شوراي اسلامي شهراصفهان گفت: مناطق شهرداری وسازمانهاي دولتي نبايد با توجیه هزینه توسط بانیان عزاداريها،زمینه فعالیتهای سیاسی رابرای برخی فراهم كنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا اميني" در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به مراسم سوگواری اباعبدالله الحسين(ع) و تبیین فلسفه قیام بزرگ عاشورا گفت: مراسم های عزاداری در برخی از مناطق شهرداری و یا برخی سازمان ها نباید به روضه خوانی های حکومتی صرف تبدیل شود.

وي تاكيد كرد: ادارات مي توانندبا برگزاري زیارت عاشورا بعد از وقت اداری و بدون پذیرایی‌های حاشیه دار،به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) ادای احترام و ابراز ارادت نمايند.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: در برخی از مناطق شهرداری باید زمینه همکاری با هیئات‌، مساجد و تکایا برای برگزاری هرچه با شکوه تر آیین‌های سوگواری حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) بیشتر شود .

اميني خاطرنشان كرد: نباید کاری کنیم که فرآیندهای قانونی برای اخذ مجوز برنامه ها و روضه خوانی‌های مردمی سخت و موجب نارضایتی برگزارکنندگان مراسم هاي عزاداري شود.

وي با اشاره به اينكه محرم، ماه انقلاب‌هاي سرخ حسيني است، ادامه داد: محرم، ماه انقلاب در باورهای غلط مردم نسبت به خلافت حاکمان فاسد، بوزینه باز و شراب خواران هوس باز بر مسند قدرت غاصبانه است.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: از حضرت امام رضا (ع) روايت است كه چون ماه محرّم داخل مى شد پدرم را كسى خندان نمى ديد و اندوه و حُزن پيوسته بر او غالب مى شد تا روز دهم چون روز عاشورا مى شد آن روز، روز مصيبت و حزن و گريه او بود و مى فرمود: امروز روزى است كه حسين عليه السلام شهيد شده است.

اميني با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص ماه محرم خاطرنشان كرد: طبق فرمايشات حضرت آيت الله خامنه اي برخی کارهاست که پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دین نزدیک می‌کند. یکی از آن کارها، همین عزاداریهای سنّتی است که باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر همین تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش می‌کند و بسیار خوب است.

وي با اشاره به اينكه امام حسین(ع) را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت چرا كه آن يكي از بخش هاي جهاد امام (ع) است، اظهار كرد: امر به معروف و نهي از منكر نيز از بخش هاي ديگر جهاد امام حسين(ع) است.

وي با تاكيد بر اينكه درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبّت و عشق است، اضافه كرد: یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین (ع) انجام دادید، خود این، یکی از درسهای عاشورا بود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.