رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: وظیفه ما گفتن حرف‌های احساسی بدون پشتوانه نیست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،جعفر کاشانی افزود: تمام تمهیدات مالی نسبت به هادی نوروزی انجام خواهد شد. البته مساله ما فقط تعهدات نسبت به او نیست بلکه این اتفاق نقطه عطفی خواهد بود تا نسبت به آنهایی که هنوز در میان ما هستند یا اینکه از بین ما رفته‌اند رسیدگی لازم صورت بگیرد.

کمیته پیشکسوتان باید در باشگاه شکل بگیرد و باشگاه نسبت به رفع مشکلات آنها حمایت لازم را انجام دهد. در این ارتباط تمهیداتی اندیشیده شده است و البته تدابیری هم برای انجام تعهدات نسبت به زنده یاد هادی نوروزی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: جای هادی نوروزی خیلی خالی است و او با روحیات و اخلاقی که داشت می‌توانست به الگویی برای فوتبالیست‌ها تبدیل شود. آنچه مسلم است، باشگاه مصمم است که تعهدات نسبت به این بازیکن ارزنده را با همکاری و پیگیری بخش حقوقی انجام دهد تا خانواده هادی نوروزی و فرزندانش برای تحصیل و آینده تأمین باشند و این رفتار می‌تواند به الگویی تبدیل شود. الگویی برای اینکه به وضعیت افراد وقتی عمر خودشان را برای این تیم گذاشته‌اند، رسیدگی شود.

رئیس هیأت مدیره خاطرنشان کرد: همه ما می‌توانیم اظهار نظرهای احساسی انجام بدهیم اما مسوولیت ما این نیست که یک حرفی بزنیم و فقط برای دیگران تعهد ایجاد کنیم. آنچه صورت می‌گیرد باید مبتنی بر قانون و مسائل حقوقی باشد. باید اقدامات لازم از طریق مراجع ذیربط صورت بگیرد تا در آینده هیچ خللی در کار ایجاد نشود. اگر قرار باشد از طرف خودمان حرف بزنیم، فردا اگر نباشیم، همه چیز از بین می‌رود. پس باید به شکلی عمل شود که هیچ مشکلی پیش نیاید و مطمئن باشیم بازماندگان هادی نوروزی به مطالبات وی می‌رسند و فرزندانش تأمین خواهند بود. نه مثل تعهداتی که در مواردی دیگر در گذشته انجام شده و الان برای ما مشکلات حقوقی ایجاد کرده است و نمی‌توان آنها را انجام داد.

کاشانی تصریح کرد: تصمیم‌های احساسی که محتوا نداشته باشد زیاد است. باید عاقلانه کار کرد تا یک تصمیم پایدار گرفته شود و برای آیندگان مشکل ساز نشود و باشگاه پرسپولیس با در نظر گرفتن تمام موارد درباره هادی نوروزی اقدامات لازم را انجام خواهد داد. همانطور که باید برای دیگر پیشکسوتان هم وارد عمل بشویم. الان خیلی از قدیمی‌ها مثل ایرانپاک، شاهرخی، سلیمانی، گنجاپور، مرادی، سبزی، شیرزادگان و ... در میان ما نیستند، خیلی از هم دوره‌های خود من هم هستند که نیاز به توجه دارند. همیشه هم بحث مالی مطرح نیست. گاهی هم ما نیاز داریم از تخصص، تجربه و اعتبار آنها برای توسعه کارمان استفاده کنیم. نیاز است که حداقل یک روز از سال برای یادآوری گذشتگان اختصاص بدهیم.

وی درباره اینکه مباحثی چون تشکیل کمیته پیشکسوتان و حمایت مادی و معنوی از آنها در ادوار گذشته هم مطرح بود اما با توجه به شرایط موجود راه به جایی نبرده است، گفت: درست است، من اگر الان حرف بزنم می‌گویند جعفر کاشانی باز همه چیز را به تیم بودن و باشگاه نبودن ربط می‌دهد. مساله این است که همه حرف‌ها به همینجا ختم می‌شود. در همین موضوع باید سازمان و تشکیلات ایجاد شود. در بحث حفظ و افزایش سرمایه، بخش مهمی از کار به همین پیشکسوتان مربوط می‌شود. آنها اعتبار باشگاه هستند. سرقفلی یک مغازه سال‌ها زمان می‌برد قیمت پیدا کند. پرسپولیس که یک شبه به این جایگاه نرسید. این قدیمی‌ها برایش خون و دل خوردند. اینکه می‌گویم ما قرار است چنین کنیم. به این معنی نیست که هفته آینده همه چیز آماده است بلکه می‌گویم باید در این مسیر حرکت کنیم و برای این مساله برنامه داریم. اگر ما فعالیت‌های توسعه یافته داشته باشیم، آن وقت فضای زیادی داریم که از این پیشکسوتان و وجاهت و تخصص آنها استفاده کنیم. پرسپولیس اگر یک موزه داشته باشد، شاید بیشتر از بلیت فروشی بازی‌ها از آن درآمد کسب کند. مگر باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، رئال مادرید یا منچستر یونایتد در آمد کمی از این بخش دارند؟

جعفر کاشانی درباره نگرانی‌هایی که با توجه به شرایط بازیکنان در آستانه شروع لیگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز من امیدوارم مسائل باشگاه در خود باشگاه مطرح شود اما جدای از این مساله باید به بازیکنان هم حق داد. از یک سو وقفه لیگ بود و از سوی دیگر آن اتفاق که آنها را به هم ریخت. در یک تیم بزرگ آدم‌های بزرگ، با تجربه و پخته تعیین کننده هستند و هر کس دچار بحران می‌شود بزرگترها وارد عمل می‌شوند اما تیم هم نیاز به زمان دارد و من امیدوارم فرصت لازم به این جوان‌ها داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار