کاهش علائم آسم با 30 دقیقه ورزش روزانه

یک تحقیق جدید نشان می دهد که روزی 30 دقیقه ورزش می تواند به تسکین علائم آسم در بزرگسالان کمک کند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  محققان می گویند روزی 30 دقیقه ورزش مستمر در طول سال می تواند به بزرگسالان مبتلا به آسم کمک کند که علائم بیماری را به خوبی کنترل کنند.

محققان در این مطالعه که در مجله BMJ Open Respiratory Research منتشر شده است، سطوح فعالیت فیزیکی را در 643 بیمار مبتلا به آسم بررسی کردند و دریافتند افرادی که بر یک پایه منظم روزی 30 دقیقه ورزش می کردند، احتمال اینکه بتوانند علائم آسم خود را به خوبی کنترل کنند 2.5 برابر بیشتر از افرادی بود که ورزش نمی کردند.

'سیمون باکون' استاد بخش علوم ورزشی در دانشگاه کانکوردیا در مونترال کانادا خاطر نشان کرد که در عین حال لازم نیست این ورزش مانند ماراتن، شدید باشد و به واقع، تنها روزی 30 دقیقه راه رفتن، دوچرخه سواری، یوگا و یا هر فعالیت سبک دیگر می تواند باعث کاهش قابل توجه علائم آسم شود.

آسم یک بیماری مزمن است که فرد مبتلا به آن حملات راجعه تنگی نفس و خس خس سینه را تجربه می کند. در جریان این حملات که شدت و تکرر آن در افراد مختلف متفاوت است، پوشش راه های هوایی متورم و باعث می شود که راه های هوایی باریک شده و جریان عبور هوا در داخل و خارج ریه ها محدود شود. 

محققان خاطرنشان کردند که فواید ورزش بر سلامتی کودکان مبتلا به آسم مشخص شده بود، این مطالعه نشان می دهد که بزرگسالان مبتلا به آسم نیز از فواید سلامتی ورزش در کنترل علائم بیماری خود بهره می برند.

به گفته محققان، تدابیر ساده ای نیز وجود دارد که به واسطه آنها می توان از بروز حملات آسم در جریان انجام حرکات ورزشی جلوگیری کرد. معمولا به افراد مبتلا به آسم توصیه می شود که ورزش نکنند زیرا ورزش از محرک های بروز حملات آسم تلقی می شد. اما محققان می گویند می توان با رعایت احتیاط های ساده ای از بروز این حملات پیشگیری کرد.

محققان می گویند: اگر فرد مبتلا قبل از ورزش از داروی آرام کننده آسم و اسپری استفاده کند و بعد از ورزش نیز آرامش داشته باشد در آن صورت خطری متوجه وی نخواهد شد.

آسم قابل درمان نیست اما با مدیریت مناسب می توان این بیماری را کنترل کرد تا افراد مبتلا بتوانند از یک زندگی کیفی خوب لذت ببرند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، حدود 235 میلیون نفر در جهان به آسم مبتلا هستند. 
منبع:ایرنا
انتهای پیام
برچسب ها: آسم ، ورزش ، کنترل ، حملات ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.