مجری طرح خط لوله ششم سراسری گاز از تزریق 100 میلیون متر مکعب گاز به غرب کشور خبر داد و گفت: با تزریق این میزان گاز، بخشی از آن به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ محمد اخوان در جریان بازدید هیات عالی بازرسی وزارت نفت از شرکت گازکردستان گفت: بخشی از پروژه خط شش را تا اهواز اجرا نموده ایم و از اهواز به بعد نیز 600 کیلومتر خط اصلی باید اجرا گردد.

وی با اشاره به اجرای خطوط از اهواز تا دهگلان افزود: خط ششم سراسری گاز در قالب هفت پروژه که شامل خط اهواز تا دزفول، دزفول تا کوهدشت، کوهدشت تا بیستون، بیستون تا دهگلان، دهلران تا آبدانان، کوهدشت تا چارمله و چارمله تا نفت شهر است در اقطار 56، 20، 12 و 48 اینج اجرا خواهد شد.

اخوان گفت: در پروژه خط ششم سراسری گاز، پنج ایستگاه اندازه گیری شامل ایستگا ه های نفت شهر، شلمچه، بازرگان، پارس جنوبی و قصر شیرین راه اندازی خواهد شد که ایستگاه اندازه گیری قصر شیرین جهت صادرات به اقلیم کردستان و مابقی به عراق و اروپا خواهد بود.

مجری طرح خط لوله ششم سراسری گازبیان کرد: در فاز اول خط ششم چهار میلیون متر مکعب گاز، فاز دوم شش میلیون متر مکعب و در فاز سوم 25 میلیون متر مکعب گاز انتقال داده خواهد شد.

سید رحیم عقیق مشاور وزیر نفت نیز در ادامه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان کردستان گفت: خدمت رسانی و رضایت مندی ارباب رجوع باید در بهترین سطح ممکن صورت گیرد زیرا با توجه به موقعیت جغرافیایی و سردسیر بودن استان کردستان باید تلاش وافر جهت خدمت رسانی به مردم صورت گیرد.

انتهای پیام/ش



برچسب ها: صادرات ، گاز ، پروژه ، خطوط ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.