پرداختن به فاجعه منا در بخش فرهنگی نمایشگاه عطر سیب

مدیر نظارت و توسعه فرهنگی شهرداری تهران گفت: سیر نمایشگاهی حج عاشورایی با هدف پرداختن به فاجعه منا و نمایش ابعاد مختلف آن در قالب تابلوهای هنری، در بخش فرهنگی سیزدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب برپاست.

پرداختن به فاجعه منا در بخش فرهنگی نمایشگاه عطر سیبیاسر برخورداری در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: سیر نمایشگاهی حج عاشورایی با توجه به مناسبت زمانی فاجعه منا در نمایشگاه عطر سیب برپا شده است. آثار هنری این سیر نمایشگاهی طی فراخوان هنری از هنرمندان و افرادی که علاوه بر فعالیت هنری، دغدغه‌های ارزشمندی هم دارند، با محوریت حج و عاشورا تولید شد.

برخورداری با اشاره به ارتباط مضمون این سیر نمایشگاهی با ماه محرم و نمایشگاه عطر سیب اظهار کرد: «همان طور که می‌دانید قیام امام حسین(ع) با نیمه تمام گذاشتن مراسم حج شروع شد چرا که حضرت سید الشهدا علیه السلام می خواستند حرمت خانه خدا و مهمانان حرم امن الهی حفظ شود. در این سیر نمایشگاهی با توجه به ابعاد گسترده فاجعه منا که متاسفانه شمار زیادی از حجاج کشورمان از پیر و جوان در آن جان باختند و حرمت خانه خدا شکسته شد، مضامین مرتبط با این فاجعه با سبکی هنری به نمایش گذاشته شده است.

به گفته برخورداری در این نمایشگاه از عکس‌های مربوط به فاجعه منا و متونی که که توسط نویسندگان مختلف نوشته شده استفاده شده و بازدیدکنندگان وقتی وارد نمایشگاه می‌شوند در جریان سیر نمایشگاهی حج عاشورایی قرار می‌گیرند.

برخورداری افزود: در مجموع 50 تابلو در این سیر نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده که 25 اثر آن با عنوان حج عاشورایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. 25 اثر هم با عنوان نقش به نقش افراد در قیام عاشورا می‌پردازد. طراحان این آثار دانشجویان رشته‌های هنری هستند که به این موضوع علاقه‌مند بوده‌اند.

 او با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از این سیر نمایشگاهی اظهار کرد: «برآیند استقبال از این بخش در پایان مدت زمان برگزاری نمایشگاه عطر سیب تهیه می‌شود اما بر اساس مشاهدات، این بخش توانسته نگاه بازدیدکنندگان را به طرف خود جلب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار