نمايشگاه عطر سیب مروج سبک زندگی حسینی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران گفت: نمایشگاه فرهنگی عاشورایی عطر سیب با تجربه موفق ۱۳ ساله، مروج سبک زندگی حسینی و یکی از عوامل بسط و گسترش آموزه‌های قیام عاشوراست.

عبدالمقیم ناصحی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب، 
گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی عطر سیب با هدفتعمیق و تقویت باورهای آئینی شهروندان در آستانه ماه محرم بامشارکت و حضور نهادهای تشکل‌های مردم نهاد، فضایمناسبی را در اختیار مدیریت فرهنگی شهر تهران قرار می‌دهدتا از این رهگذر با تاکید بر ارزش آفرینی در مراسم عزاداریحسینی بتواند آموزه‌های قیام عاشورا را همراه با شور و شعورو توجه به عبرت‌های آن در میان شهروندان بسط و گسترش دهد. 

وی با اشاره به آنکه عشق و ارادت به آستان مقدس حسینی نهتن‌ها در میان مسلمانان بلکه در میان پیروان سایر ادیان نیز برکسی پوشیده نیست تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران وهشت سال دفاع مقدس از صفحات زرین تاریخ ایران اسلامیهستند که هر دو از آموزه‌های این قیام عظیم بهره‌مند بوده و ازآن الهام گرفته‌اند 

وی گفت: امروزه در عرصهجنگ نرم نیز این آموزه‌های حسینی هستند کهمی‌توانند به عنوان مؤلفه‌های قدرت نرم نقش آفرینی کنند تااصالت و هویت ملی و انقلابی مردم عزیزمان را حفظ، حراست وتقویت نمایند به طوری که برگزاری نمایشگاه فرهنگی عطر سیبدر آستانه ورود به ماه محرم نیز برای تعمیق باورهای آئینیشهروندان بسیار سودمند و حتی ضروری است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران مدیریت شهری تصریح کرد: در کنار و همراه این دریایبیکران، محبت به اهل بیت (ع) می‌تواند با تسهیل‌گری و پرهیز ازتصدی‌گری به نشر ارزش‌های والای فرهنگ دینی و آئینیبپردازد و بنده با توجه به تجربه موفق سال‌های گذشته بسیارامیدوارم برپایی این نمایشگاه بتواند نمونه‌های زیبایی را ازسبک زندگی حسینی و در مجموع الگوی زیست مؤمنانه رابنمایاند و انشالله همین گونه هم هست. 

وی در مورد پیشنهاد‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاهگفت: مهم‌ترین نکته برای هر چه بهتر برگزار شدن ایننمایشگاه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردم نهاد و دغدغه‌مند درحوزه‌های فرهنگی است؛ بر همین مبنا، ورود گروه‌های مردمی بهخصوص گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی برای ارائه خدماتفرهنگی توصیه می‌شود. 

ناصحی یادآور شد: در حقیقت نمایشگاه فرهنگی عطر سیبمیتواند آغازگر پویش مردم تهران برای حضوری پرشور و شعوردر اربعین حسینی باشد. 

وی خاطرنشان کرد: معرفی و شناخت شیوه‌های صحیحعزاداری و پرهیز از خرافه‌گویی به همراه ارائه محصولاتفرهنگی در تراز اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی درقالب‌های متنوعی همچون نمایشگاه‌های مفهومی و شبکه‌سازیاز این گروه‌های دغدغه‌مند از جمله توصیه‌های حقیر برای اینبرنامه ارزشمند است. 

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب از ١٢ تا ٢٢ مهرماه ١٣٩۴ از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداریتهران در محل بوستان بزرگ ولایت با حضور طیف گسترده ایاز تولید کنندگان و توزیع کنندگان اصلی در زیر گروه‌های اقلامفرهنگی و تبلیغی، مواد غذایی، محصولات برقی و الکترونیکی، تجهیزات صوتی و تجهیزات آشپزخانه‌ای مورد نیاز هیأت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و کانون‌های مذهبی برپا می‌شود و حضورعموم مردم در این نمایشگاه، آزاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار