گروهای از هکرهای برزیلی در اعتراض به وجود فساد در دستگاه‌های دولتی، چندین وب‌گاه دولتی این کشور را هک کردند.

وب گاه دولتی برزیل هدف حمله سایبریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از هکرهای برزیلی دو وب‌گاه متعلق به مراکز دولتی این کشور را هک کردند.

هکرها از حمله‌ی نوع تغییر ظاهر وب‌گاه (deface) استفاده کردند. هکرهای مذکور پس از هک کردن وب‌گاه‌های موردنظر، پیامی را به زبان پرتغالی بر روی صفحه‌ی اصلی وب‌گاه قرار دادند و در پیام موردنظر اعلام کردند که زیرساخت‌های سایبری کشور برزیل و امنیت این زیرساخت‌ها پایین است. در متن پیام موردنظر آمده است:
"اگر ما می‌توانیم این وب‌گاه‌ها را با این سرعت هک کنیم، تصور کنید چقدر زمان نیاز است تا سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA)، برزیل را نابود کند."

این اولین باری نیست که یک وب‌گاه دولتیِ برزیل در اعتراض به فساد هک می‌شود. چندی پیش در روز 10 سپتامبر 2015، گروهی هکری به نام پروتن‌ویو (ProtonWave)، وب‌گاه یک شرکت برزیلی به نام ادوبرچت (Odebrecht) را هک کرده و از این شرکت درخواست کردند تا دزدی کردن از مردم را متوقف کند.

شرکت ادوبرچت در زمینه‌های مهندسی، پتروشیمی و ... فعالیت می‌کند. چندی پیش، پلیس فدرال برزیل، به دنبال یک رسوایی مالی، شرکت ادوبرچت را تحت بازجویی قرار داد.
در زمان انتشار این خبر دو وب‌گاه موردنظر بازیابی و تعمیر شده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.