«شب عاشقانه» لوریس چکناواریان به نفع محک اجرا شد

ارکستر «شب عاشقانه» لوریس چکناواریان در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران اجرا شد که 50 درصد از عواید این برنامه متعلق به موسسه خیریه محک بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته 18 مهر ارکستر لوریس چکناواریان با 20 دقیقه تاخیر ساعت 21:50 دقیقه در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد؛ لازم به ذکر است 50 درصد از عواید این برنامه متعلق به موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) بود.

آهنگسازی و رهبری این ارکستر بر عهده لوریس چکناواریان بود که به مناسبت هشتادمین سالگرد تولدش رهبری ارکستر را به خوبی مثل همیشه اجرا کرد.

در ابتدای مراسم سید محمد حسین مقدس تفرشی ضمن خوش‌آمد گویی و ابراز خرسندی برای حضور پررنگ مردم در این ارکستر، مهندس آراسب احمدیان مدیر عامل موسسه خیریه محک را به روی صحنه دعوت کرد.

احمدیان ضمن خیرمقدم عنوان کرد: حضور پر مهر شما در زیباترین شب‌های تهران و «شب عاشقانه»های لوریس چکناواریان باعث دلگرمی همه ماست، حضور شما در این ارکستر به تأمین دارو و درمان کودکان ما کمک می‌کند؛ شب عاشقانه‌ای را برایتان آرزو می‌کنم.

در این مراسم قطعات مورد علاقه استاد چکناواریان در بخش ابتدایی به ترتیب زیر اجرا شد.

No love no life
Love
Eternal Love
Longing for you
Love for ever
Lullaby
Happiness of love
god is love
celebration of love

در بخش دوم این مراسم گروه ارکستر البرز به مناسبت تولد استاد چکناواریان قطعه‌ای را با مضمون تولد نواختند که غافلگیری چکناواریان را در پی داشت و اندیشه فولادوند یکی از مهمانان این مراسم هدیه‌ای به استاد چکناواریان اهدا کرد.

همچنین در بخش دوم این مراسم قطعات زیر اجرا شد:

Introduction
Aria
Nostalgia
Rostam & Sohrab Suite
King Cyrus (The marriage of Mandana & Cambyses)
Celebration Waltz
Thanks Giving Dance
Landing of the Ark

در بخش سوم این مراسم گروه کر فیلارمونیک ایران به روی صحنه رفتند و قطعه «عاشورا» به آهنگسازی و رهبری استاد چکناواریان را اجرا کردند.

دومین قطعه اجرایی این گروه «ای ایران» نام داشت که به دلیل استقبال مردم دو بار اجرا شد.

لازم به ذکر است؛ علیرضا شفقی‌نژاد رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران در این مراسم حضور داشت و در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ناشناخته‌بودن این سبک برای عوام عنوان کرد: 15 سال از همکاری من با گروه می‌گذرد و در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم که این موسیقی به خوبی دیده شود؛ در جمعیت 15 میلیونی تهران شاید 1000 نفر این نوع از موسیقی را می‌شناسند و ما با زحمت‌های بسیاری بلیت‌ها را می‌فروشیم که این امر اصلا مناسب نیست.

وی افزود: رسانه‌های عمومی برای دیده‌شدن موسیقی کلاسیک باید کمک کنند و همچنین یکی از لازمه‌های دیده‌شدن این سبک  تبلیغات است، تلویزیون در این امر می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

شفقی‌نژاد در خصوص جوان‌بودن گروه خود عنوان کرد: افراد گروه من از شاگردان قدیم خودم بودند و من این اجازه را می‌دهم تا برای اولین باربه روی صحنه بروند تا مسیری برای پیشرفتشان ایجاد شود.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار