در حالی کمتر از 5 ماه دیگر انتخابات دور دهم مجلس و دور پنجم مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد که دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها در صدد دوقطبی‌سازی جامعه برای انحراف این دو انتخابات مهم هستند.

به  گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دو قطبی‌سازی یا ایجاد فضای تقابل، همواره صدمات جبران‌ناپذیری را متوجه اتحاد جامعه کرده و جرقه‌ای برای تفرقه و چنددستگی اجتماعی است که می‌تواند بستر نقش‌آفرینی سیاسی را برای تمام گروه‌ها از بین برده و به زیان تمام نخبگان و جامعه‌ تمام شود.

همچنانکه در انتخابات سال ۸۸ دوقطبی‌سازی انتخابات، زمینه‌ساز ناامنی و مناقشاتی شد که روند و نتایج انتخابات را زیر سؤال برد و به درگیری بی‌‌سابقه‌ای انجامید که حماسه‌ بزرگ ملت در ۲۲ خرداد آن سال را تلخ و ناگوار کرد.

امسال و در سال "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" انتخابات مجلس دهم و همچنین پنجمین دوره خبرگان رهبری بصورت همزمان برگزار خواهد شد.
 
دو قطبی‌سازی»؛ رمزی برای  انحراف انتخابات 94

فارغ از اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توجه به موضوعاتی که این دو انتخابات را تهدید می‌کند، ضروری است.
 
در 37 سال اخیر و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همه انتخابات برگزار شده در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد نگاه طمع‌آمیز دشمنان بوده تا شاید از این طریق برای خود کلاهی بدوزند اما هوشیاری مردم و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب مانع از این کار شده است.
 
مصداق جنجال‌آفرینی دشمنان و بدخواهان این نظام در مورد انتخابات، فتنه سال 88 است که در آن فتنه‌گران با رمز "تقلب" شیرینی حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای را در کام ملت و دولت زهر کردند.
 
هر چند پس از فتنه 88، انتخابات مجلس نهم  و ریاست جمهوری یازدهم در صحت و سلامت و بدون هیچگونه اخلال و مزاحمتی برگزار شد اما این به معنای دست کشیدن دشمن از "تلاش برای به انحراف کشیدن انتخابات: در جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
یکی از شاخص‌های مهم دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات دور دهم مجلس و دور پنجم مجلس خبرگان رهبری، تلاش برای "دو قطبی‌سازی" جامعه است که برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلفی همچون مذاکرات و یا توافق هسته‌ای استفاده می‌کنند.
 
مذاکرات 12 ساله هسته‌ای کشورمان که به عنوان موضوعی ملی در برگیرنده منافع ملی است، از سوی برخی بدخواهان تلاش می‌شود تا به ابزاری برای تقابل جناح‌های سیاسی کشور تبدیل شود.
 
 نامگذاری سال 94 به نام "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" از سوی رهبر انقلاب نسخه‌ای برای قطب‌بندی‌های ساختگی

شاید رهبر معظم انقلاب چنین روزهایی را پیش بینی می‌کردند که در پنجم مهر 93  در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، دولتمردان را به پرهیز از دوقطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی سفارش کردند و گفتند: "جناح‌بندی‌های سیاسی اشکالی ندارد، اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد، زیرا این کار موجب دل‌زدگی و خستگی مردم و شکننده‌شدن محیط جامعه می‌شود."
 
البته توصیه دیگر رهبر انقلاب، عبور دولت از جناح‌بندی‌ها در مسائل سیاسی بود که ایشان تأکید کردند: "علائق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد، اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند."
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین افزودند: "در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یک‌دیگر است، اما در برخی موارد هم مسأله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند."
 

دو قطبی‌سازی»؛ رمزی برای  انحراف انتخابات 94

قطعا همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان منجر به تقویت اعتماد مردم به مسئولان خواهد شد آن‌ هم در شرایط کنونی که ایران مانند جزیره‌ای امن در میان کشورهای ناامن منطقه، با صلابت و ثبات به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و در مقابل قدرت‌های بزرگ قد علم کرده است.

حجت الاسلام "حیدر مصلحی" وزیر سابق اطلاعات در مورد نامگذاری امسال می‌گوید: من به عنوان کسی که در دوره‌ای مسئولیت داشته‌ام و از برخی اخبار پشت پرده مطلع هستم، تأکید می‌کنم که نامگذاری امسال به عنوان همدلی و همزبانی از سوی رهبر انقلاب یک توطئه بزرگ داخلی را خنثی کرد چون همه تلاش استکبار این است که کشور را دوقطبی کند. 
 
تلاش بدخواهان برای دو قطبی کردن جامعه، درگیر کردن افکار مردم به حواشی و ایجاد درگیری بین آنها برای رسیدن به برنامه‌های از پیش تعیین شده خودشان است.
 
مذاکرات و توافق هسته‌ای یا هر بهانه دیگری نباید منجر به دو قطبی سازی جامعه آن هم در آستانه دو  انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باشد چرا که این امر نه تنها به پیشبرد برنامه‌های مردمی جمهوری اسلامی ایران کمک نمی‌کند بلکه به نفع کسانی خواهد شد که منتظر ماهیگیری از آب گل آلود هستند.
 
بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا در ماه‌های پایانی سال که منتهی به انتخابات مهم 7 اسفند 94 ختم می شود، بساط دوقطبی سازی جامعه برچیده خواهد شد یا فرصت‌طلبان همچنان به این کوره خواهند دمید؟
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار