به پاس خدمات علمی وپزشکی پروفسورعباس علوی پرارجاع ترین عضو هیات علمی دانشگاه پنسیلوانیا در تالار شایانمهر دانشکده پزشکی تبریز قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مراسم بااعلام اینکه نخستین دکترای افتخاری دانشگاه علوم پزشکی به پروفسورعباس علوی اعطا می شود گفت:طبق  برنامه ریزیهای صورت گرفته دانشگاه آماده است که مرکز تحقیقات سالمندی رابا حضور پروفسور علوی ایجاد کند تا به کانون بحث در پژوهش های سالمندی در سطح جهان تبدیل شود و در این راستا درباره این مرکز مسئولان دانشگاه هلند نیز قبلاصحبت شده است.

نجفی شهردار تبریز هم در این بزرگداشت با بیان اینکه شهرداری تبریز نشان تبریز را به پروفسور عباس علوی اعطا می کندگفت: در ارتباط با برگزاری مراسم و معرفی انسانهای بزرگ ،شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز تلاش می کند نقاط مختلف شهر بنام بزرگان و دانشمندان علم و فرهنگ شهر تبریز نامگذاری تا از علم آنها بیشتروبهتر استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرتبریز هم دیگرسخنران این مراسم علمی گفت : پروفسور علوی جزو پشگامان رشته پزشکی هست ای است که روش پت اسکن را برای نخستین بار اجرا کرده واین برای مردم کشورو تبریز افتخاربزرگی است.

شهرام دبیری افزود : پروفسور علوی در عرصه علم و اخلاق و انسانیت الگو هستند و امید است ازعلم آن در ارتقا جایگاه دانشگاه استفاده شود.

پروفسور عباس علوی هم درسخنانی گفت : یکی از مهمترین روزهای زندگی خود را در تبریز در گرفتن دکترای افتخاری می داندومعتقداست فرهنگ ترکی آذری به عنوان بهترین فرهنگ است.

وی با اشاره به علاقه فراوان به آموزش و تحقیقات گفت : جوانان باید امید داشته باشند و دنبال کاری بروند که عاشق آن باشند.

پروفسورعلوی افزود : 20 درصد موفقیت های انسانها مربوط به مغز انسان و 80 درصد آن مربوط به تلاش است که تلاش های وی عامل موفقیتهایش در این عرصه و رشته پزشکی هسته ای است.پروفسور علوی ازدانشمندان رشته پزشکی هسته ای از جمله ابداع و ارتقا و گسترش در سیستمهای اسپکت و پت اسکن و انجام توموگرافی از مغز و تصویربرداری از کل بدن به وسیله اف دی جی است.

وی همچنین دارای دکترای افتخاری پزشکی و جراحی از دانشگاه بولونیا در ایتالیا و دکترای علوم از دانشگاه علوم در فیلادلفیا است.

پروفسور علوی متولد تبریز و اکنون نیز دردانشگاه و بیمارستان پنسیلوانیا در رشته پزشکی هسته ا ی فعالیت دارد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.