پوتین با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور ترکیه، کشته شدن ده‌ها غیرنظامی ترک را بر اثر انفجارهای تروریستی امروز آنکارا، تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، «کاخ کرملین» روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه، با ارسال پیامی برای «رجب طیب اردوغان،» رئیس جمهور ترکیه، مرگ ده‌ها غیرنظامی ترک را بر اثر دو انفجار امروز صبح شهر آنکارا، تسلیت گفت. 

در این بیانیه آمده است:«پوتین تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و دوستان قربانیان اعلام و برای همه مجروحان حادثه بهبود سریع آرزو می کند.» رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد. پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که مرتکبان این اقدام جنایتکارانه به سزای اعمال خود برسند. 

بر اثر وقوع دو انفجار امروز صبح نزدیک ایستگاه قطار آنکارا که در آستانه تظاهرات ضد‌جنگ در این شهر روی داد، دست‌کم 86 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. 

به نقل از رویترز، «حزب دموکراتیک خلق‌ها» ( اچ‌دی‌پی ) امروز ( شنبه)  اعلام کرد اعضای این حزبِ حامی کردها، هدف اصلی دو انفجار امروز صبح بودند.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو انفجار بلافاصله بعد از آغاز راهپیمایی «اچ‌دی‌پی» روی داد؛ بنابراین، می توان اعلام کرد اچ‌دی‌پی هدف اصلی این انفجارها بود.» به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، «حزب دموکراتیک خلق‌ها»در بیانیه خود افزود: «حال بعضی از مصدومان وخیم است و به همین علت احتمال دارد شمار قربانیان افزایش یابد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار