قالیباف: تولید 1.2 میلیون تن آلایندگی در شهر / خاک در حال از بین رفتن است

شهردار تهران گفت: ما باید منابع آلایندگی را کنترل کنیم چرا که یک 1.2 میلیون تن آلایندگی در شهر تولید می‌شود.

قالیباف: تولید 1.2 میلیون تن آلایندگی با مصرف بنزین/ خاک در حال از بین رفتن است به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه که امروز با حضور جمعی از مسئولان شهری  در بوستان گفتگو برگزار شد با اشاره به شهادت سردار شهید همدانی اظهار کرد: متاسفانه بعضی از چهره‌ها در زمان حیات و بعد از حیات برای مردم ما ناشناخته‌اند که سردار همدانی نیز جزئی از همین اشخاص بود.

وی با تاکید بر اینکه سردار شهید همدانی از قبل از انقلاب فعالیت‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف انجام داده است افزود: سردار همدانی از شمال غرب کشور مجاهدت‌ها و تلاش‌های بسیاری را برای دفاع از سرزمین ایران انجام داده است و همچنین یکی از موسسین سپاه در استان همدان بود که با شهادت خود داغ بزرگی را بر دل دوستداران خود و جامعه به جای گذاشت.

شهردار تهران اضافه کرد: سردار شهید همدانی بعد از جنگ زمانی که همه به زندگی عادی خود ادامه می‌دادند هرگز آرام ننشست به همین منظور شهادت بهترین پاداشی بود که از خداوند گرفت.

قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین بحثی که امروزه در کشور مطرح می‌شود محیط زیست است تاکید کرد: در استراتژی‌های کلان و بخشی در دنیا اینگونه شده که استراتژی در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خلاصه می‌شود اما امروزه موضوع محیط زیست هم در این  بین بسیار مهم است چرا که جزو مسائل حیاتی جامعه بشری به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند در خصوص موضوع محیط زیست بی توجه باشد یاد آور شد: یکی از چالش‌های مهمی که امروزه با آن مواجه هستیم بد مصرف کردن است.

شهردار تهران اضافه کرد: ما نمی‌گوییم کم مصرف کنید یا قناعت کنید اما می‌گویم اسراف نکنید  به این منظور که امروزه در بحث تولید زباله وضعیت بسیار نامناسبی داریم به گونه‌ای که روزانه 24 هزار تن زباله  از سطح شهر جمع آوری می‌شود که این رقم قابل قبولی نیست و برای ما هزینه‌های سنگینی را در بردارد.

قالیباف تصریح کرد: آب، هوا و خاک سه عنصر اساسی هستند که باید با روش‌های درستی از آن استفاده کنیم چرا که در صورت صدمه دیدن خسارت‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست می‌زنیم.

وی با بیان اینکه ما جزو کشور نیمه خشک هستیم افزود: میزان بارش ما سالیانه 230 میلی لیتر است که این رقم در سال‌های آینده نیز کاهش می‌یابد و اگر اسراف را کنار نگذاریم قطعا خاک و هوا را از بین خواهیم برد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مصرف بنزین در کشور بی رویه است یاد آور شد: مصرف بیش از حد بنزین آلودگی‌های بسیاری را در شهرها ایجاد می‌کند و برای ما غیر قابل قبول است چرا که یک پیکان به اندازه وزنش در طول یکسال فقط از خود آلایندگی و ذرات معلق تولید می‌کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه 1.2 میلیون تن تولید آلایندگی در شهر اتفاق می‌افتد گفت: ما باید منابع آلودگی را کنترل کنیم و در مصرف نیز دقت کنیم چرا که داریم ثروت ملی را از بین می‌بریم در حالی که ارتقای کیفیت زندگی هم در بعد فرهنگی، اقتصادی،انسانی هدف  اصلی ماست.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلایندگی ، میلیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار