دنیس راس: نتانیاهو 5 سال پیش با خروج از کرانه باختری موافقت کرده بود

مذاکره کننده سابق گفتگوهای صلح خاورمیانه فاش کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2010 خروج از کرانه باختری را پذیرفته بود.

دنیس راس: نتانیاهو 5 سال پیش با خروج از کرانه باختری موافقت کرده بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ روزنامه هاآرتص نوشت دنیس راس، مذاکره کننده سابق در مذاکرات صلح خاورمیانه، درباره روابط آمریکا و اسرائیل - قرار است هفته آینده منتشر شود گفته است : بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سال 2010 با خروج  از کرانه باختری موافقت کرده بود. اسرائیل می توانست در آن زمان از بیشتر مناطق در کرانه باختری خارج شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو پنج سال پیش به آمریکا اعلام کرد اگر درخواستهایش در زمینه امنیتی بر آورده شود، اسرائیل از کرانه باختری خارج خواهد شد.

کتاب جدید دنیس راس، شامل افشاگری هایی در ارتباط با تنش ها میان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، است.

راس - که بخش هایی از کتابش روز پنجشنبه در نشریه پلتیکو منتشر شد-  در ادامه می‌گوید: سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، چنان از واکنش خشمگینانه نتانیاهو در ارتباط با پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای ایران در نوامبر سال 2013 آشفته شد که به ابراهام فاکسمن، مدیر وقت اتحادیه ضد افترا، گفت که نتانیاهو «در توصیف رئیس جمهور از هر لفظی که می خواست استفاده کرده است.»

راس -که با دولت اوباما درباره موضوعات مربوط به خاورمیانه از جمله ایران همکاری کرده است- می گوید برداشتش این بوده است که رایس نتانیاهو را به نژادپرستی متهم نکرده بلکه او را به حمله به رئیس جمهور آمریکا به هر روش ممکن متهم کرده است.

 عنوان کتاب راس «محکوم به موفقیت: روابط آمریکا و اسرائیل از ترومن تا اوباما» است.

راس روز جمعه در گفتگو با جفری گلدبرگ خبرنگار نشریه آتلانتیک اعلام کرد بر این باور نیست که رایس، نتانیاهو را یک نژادپرست می داند. بلکه رایس بر این باور است که نتانیاهو به منظور مبارزه با توافق هسته ای ایران هر چه در توان داشت انجام داد.


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار