مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان گفت:باغداران از دیروز در 750 هکتار از باغات بخش های طارم و الموت قزوین برداشت یاقوت های سرخ بهشتی را آغار کردند.

برداشت انار از باغات استان قزوین آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛احمد مستخدمی با اشاره به اینکه 60 درصد انار استان در بخش طارم سفلای قزوین تولید می شود افزود: بخش های طارم قزوین با 550 هکتار و الموت با 200 هکتار مهد تولید انار در استان هستند.

وی اضافه کرد: روستاهای سنگان علیا و سفلی و آلتین کش در بخش طارم  و روستاهای لات و کش رود الموت از روستاهای تولید کننده انار هستند.

بگفته مدیرباغبانی استان سالانه 9 تا 11تن انار از باغات این دو بخش برداشت می شود.

مستخدمی، شاه باغی، مَلس سنگان، پوست سفید، کبابی، چشم سیاه و شاه پر از ارقام بومی استان عنوان کرد و گفت:  مَلس ساوه، ممتاز و یوسف خانی از انارهای وارداتی به استان هستند که با کشت آنها توانسته ایم این انار را در استان بومی کنیم.

مستخدمی عنوان کرد: باتوجه به اینکه امسال، سال بار آوری انار در استان است، ولی به دلیل گرمای زیادهوا در تابستان امسال، انار استان با عارضه آفتاب سوختگی مواجه شده است که این امراز کیفیت انار استان کاسته است.

وی در خصوص صادارات این دانه های سرخ تصریح کرد: با توجه به عدم تبلیغات انار قزوین به ویژه انار سنگان؛ هیچ صادراتی از استان انجام نمی شود و تنها این محصول به صورت تازه خوری و تولید رب انار مصرف می شود و تنها استان های همجوار به ویژه استان های شمالی از این میوه بهشتی خرید می کنند.

برداشت انار تا پایان مهرماه در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/ش


 
برچسب ها: برداشت ، انار ، قزوین ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.