آزاد سازی نرخ آرد تخصیصی به واحدهای نانوایی می تواند به رقابتی شدن فضای تولید و عرضه نان و در نتیجه افزایش کیفیت انواع نان پخت شده در واحدهای نانوایی منتهی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان ؛ مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 گفت : از ابتدای سال جاری  تمامی عملیات فروش  و توزیع آرد جهت مصارف مختلف استان از طریق سامانه یکپارچه بانک سپه صورت گرفته و با اجرای کامل سامانه یاد شده و نیز اجرای دستور العمل های ابلاغی آزاد سازی (20 درصد)  مصارف آرد مقدار 7976  تن آرد یارانه ای در مقایسه با سال 93 کسر و به عبارتی صرفه جویی آرد داشته ایم.

حسین پور بیان داشت : تا کنون 30 واحد نانوایی در سطح استان از لیست سهمیه بگیران آرد یارانه ای خارج و امیدوارم با همکاری و عزم جدی اتحادیه های صنف نانوایان و حوزه های نظارتی استان تحقق کامل دستور العمل آزاد سازی 20% مصارف آرد  طی چند ماه آینده تحقق کامل یابد.

وی افزود : یکی از دستاوردهای مهم آزاد سازی نرخ نان در( 20 درصد) واحدهای نانوایی این استان را کاهش مصرف نان و آرد یارانه ای اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 یادآوری کرد : صرفه جویی 63808000000 ریالی در مصرف آرد و نان برای استانی با جمعیت بیش از ۴٬۵۳۱٬۷۲۰ نفر در مقایسه با 30 استان دیگر کشور رقم قابل توجهی است.

حسین پور با بیان اینکه با آزاد سازی نرخ نان در واحدهای نانوایی آرد و نان به قیمت تمام شده به فروش می رسد، ابراز داشت : آزاد سازی نرخ آرد تخصیصی به واحدهای نانوایی می تواند به رقابتی شدن فضای تولید و عرضه نان و در نتیجه افزایش کیفیت انواع نان پخت شده در واحدهای نانوایی منتهی شود.
ایشان  ادامه دادند: بنا بر دستور هیات وزیران در اسفند سال گذشته 20 درصد مصارف آرد واحدهای نانوایی به صورت غیر یارانه ای به آنها عرضه می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسائلی از قبیل کیفیت نان و موارد و نکات بهداشتی واحدهای نانوایی به سازمان های متولی امر مانند دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد محول شده است و جزوظایف این شرکت نیست.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: خوزستان ، کاهش ، آرد ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.