ذوق و سلیقه هنری لازمه فعالیت در رشته‌های هنری است.

محدثه محبیان هنرمند گرافیست در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: هنر یک مقوله ذاتی است و اگر ذوق و سلیقه هنری در فرد نباشد نمی‌تواند در این رشته فعالیت کند چه بسا افرادی که یک یا دو سال درس هنر می‌خوانند و به خاطر ذوق هنری آن را رها می کنند.
 
وی افزود: علاقه شرط اول برای فعالیت در هنر است و شرط دوم آشنایی با مبانی آن است یعنی آشنایی کافی با رنگ‌شناسی و حجم لازمه موفقیت در هنر و به ویژه گرافیک است.

وی خاطرنشان کرد: گرافیک یک رشته جامع است که تقریبا همه هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، خطاطی و عکاسی را شامل می‌شود که این مباحث به تفضیل در دانشگاه آموزش داده می‌َشود.
 
محبیان اظهار داشت: متاسفانه کارهای گرافیکی بازار عموما فاقد علمی و هنری بوده و صرفا عامه پسند هستند با نگاهی اجمالی به کارت ویزیت و پوسترها می‌بینیم که افرادی که تحصیلات آکادمیک نداشته و تنها با گذراندن یک دوره در کلاس‌های آزاد مشغول فعالیت هستند آن نگاه هنری لازم را نداشته و فقط به هماهنگی طرح و رنگ فکر می‌کنند.
 
وی گفت: در رشته‌های هنری از جمله گرافیک بحث بازار کار و بعد مالی قضیه بسیار اهمیت دارد اما خیلی به آن بها داده می‌شود. مثلا درآمد یک مربی هنر یا کسی که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌کند به قدری نیست که کفاف زندگی را بدهد در حالی که هنر و کار کردن در این وادی باید تامین کننده اصلی زندگی یک هنرمند باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار