
به گزارش خبرنگار
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تردد با ارابههای مرگ در سطح شهرها به قدری افزایش یافته که حتی رفت و آمد عابران هم مخدوش و با مشکل مواجه کرده است. بیتوجهی به علائم و تابلو، لایی کشیدن، تک چرخ زدنها وحمل بارهای سنگین از جمله هنرنماییهایی هستند که توسط راکبان موتورسیکلتها و بدون توجه به حضور پیادهها در سطح شهرها و خیابانها دیده میشوند و گویا تمام قوانینی که برای تردد وسایل حمل و نقل تهیه و تنظیم شده است، تنها شامل خودروها میشود چرا که موتورسیکلت سواران بیتوجه به همه قوانین در خیابانها رفت و آمد میکنند.
بر اساس آمار، در هر ساعت 800 هزار موتورسیکلت در پایتخت تردد میکنند و هر 650 نفر تصادفات بیش از یک سوم موتور سوارها هستند و البته ناگفته نماند که همهی این مشکلات و معضلات پیش آمده، نتیجه عدم وجود استاندارد در موتورسیکلتها است.
هرچند آلودگی ناشی از موتورسیکلتها را نیز نباید نادیده گرفت، چرا که اکنون موتورسیکلتها بنزینی بالغ بر 21 درصد در افزایش آلایندههای هوا نقش دارند که بر این اساس حدود یک پنجم آلودگی تهران ناشی از موتورسیکلتهای غیراستاندارد است.
* حضور 10.5 میلیون موتورسوار در شهرها
بیش از 10.5 میلیون موتورسوار در معابر و خیابانها تردد دارند و بیش از 25 درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلتها است.
سردار سرتیپ زاده کمند جانشین معاون هماهنگ کننده فرمانده ناجا در خصوص تصادفات به وجود آمده توسط موتورسیکلتها میگوید: بیش از 10.5 میلیون موتورسوار در معابر تردد میکنند و امیدواریم هیچ سانحهای برای آنها روی ندهد، اما متأسفانه آمارها نشان میدهند که بیش از 25 درصد تصادفات مربوط به بیاحتیاطی موتورسیکلتها است.
امید است مسئولان مربوطه همچنان با پیگیری و دقت بیشتری در این حوزه فعالیت کنند چرا که مرگ و میر ناشی از آمار تصادفات با موتورسیکلتها روز به روز در حال افزایش است.
انتهای پیام/