ساری؛

2 میلیارد و700 میلیون تومان ارزش مالی تخلفات سایبری در مازندران

2 میلیارد و700 میلیون تومان ارزش مالی تخلفات سایبری در مازندران

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران در گردهمایی فرهنگ رسانه و امنیت اجتماعی در فضای مجازی از دستگیری 36 نفر و باند در فضای سایبری خبرداد وگفت : میزان تخلفات مالی این افراد بیش از 2میلیارد و700میلیون تومان است.

سرهنگ حسن محمدنژاد به تشکیل پرونده منجر به کشف در سایبری اشاره کرد و افزود: این پرونده ها در زمینه برداشت های غیر مجاز پول ، کلاهبرداری وجرایم اخلاقی است.

فرمانده انتظامی مازندران نیزبا بیان اینکه فضای سایبری فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی وسیاسی جامعه ایجاد می کند گفت البته ، فرد گرایی ، کاهش مسولیت پذیری میان جوانان ونوجوانان وکمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در حوزه مجازی از معایب فضای سایبری است.

سردار جعفری نسب افزود : امروز دشمن با استفاده مجازی فرهنگ اسلامی ،ایرانی ما را نشانه رفته است اما می توان با برنامه ریزی آنرا تبدیل به فرصت کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه توسعه مشارکت اجتماعی نیازمند همفکری همه ادارات ومردم است گفت : فضای مجازی فرصت مناسبی برای افزایش سرعت آموزش وافزایش اعتماد وصداقت در اجتماع است.

جاودانی با اشاره به اینکه رصد وکنترل کردن رسانه مجازی نیازمند فناوری ونیروی زبده است افزود: هم اکنون 42 پایگاه خبری با مجوز اداره کل فرهنگ ارشاداسلامی در استان فعال و25 سایت بدون مجوز در استان فعال هستند.

به گفته وی 43سایت خبری درخواست مجوزاز این اداره کل را دادند .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.