قزوین؛

تدوین استانداردتشویقی باقلوای قزوین

استاندارد تشویقی باقلوای قزوین به عنوان سوغات اصلی استان تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: با تدوین استاندارد تشویقی باقلوا، تولیدکنندگان بر اساس دستورالعمل مدون اقدام به تولید می کنند و زمینه صادرات محصول شناسنامه دار فراهم می شود.

محمودرضا طاهری با اشاره به تدوین 47 استاندارد ملی در استان طی یک سال گذشته افزود: استانداردهای ملی پس از تهیه، تدوین و تصویب قابل اجرا می شوند.

وی آموزش را از مهمترین عناصر کیفی سازی محصول برشمرد و اضافه کرد: آموزش ها نیز بر مبنای استانداردهای موجود صورت خواهد گرفت.

مدیر کل استاندارد با اشاره به فعالیت 60 آزمایشگاه همکار استاندارد در استان گفت: آزمایشگاه های همکار، در انجام وظایف اداره کل استاندارد قزوین همکاری می کنند و حیطه فعالیت آنها به تناسب کالاها و خدمات، گسترده است.

طاهری با اشاره به اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) برای چندمین سال متوالی در کشور از جمله در قزوین، گفت: در راستای اجرای این طرح از فروشگاه ها و واحدهای صنفی بازرسی و نمونه برداری و آزمون تصادفی انجام می شود که بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون 50 واحد پس از دو بار دریافت تذکر و اخطار، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با اشاره اجرای طرح نظارت بر عرضه مواد غذایی در بوفه مدارس با همکاری آموزش و پرورش هم گفت: این طرح با توجه به ضرورت ارایه محصولات سالم و استاندارد در بوفه همه مدارس در حال اجراست.

مدیر کل استاندارد استان همچنین از انتخاب 50 روستا برای کنترل فروشگاه ها و مراکز صنفی آنها خبر داد و گفت: هدف از این اقدام استاندارد سازی مصرف در روستاها به منظور ارتقاء سلامت مردم است.

22 مهر برابر با 14 اکتبر روز جهانی استاندارد است.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: تدوین ، کار ، روزبه ، قزوین ، باقلوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.