مدیر کل دامپزشکی جنوب استان گفت: در راستای فعالیتهای پیش گیرانه ومراقبتهای نیروهای ادارات دامپزشکی در شهرستانهای جنوبی استان تعداد کانونهای تب برفکی در چند ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر علی احمدی افزود: 8 کانون تب برفکی سال گذشته در شهرستانهای جنوبی استان شناسایی شد که با واکسیناسیون به مقع وپیگیری مداوم کارشناسان دامپزشکی امسال فقط یک کانون شناسایی شده است که با شناسایی به موقع وانجام واکسیناسیون موارد تحت کنترل است.

وی با اشاره به وجود جمعیت دامی 140هزار راسی گاو وگوساله، 2میلیونی بزو گوسفند و20هزار نفری شتر گفت: کار هویت دار کردن جمعیت دامی جنوبی استان توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان در حال انجام است که تا کنون 23هزار راس دام هویت دار شدند و برنامه برای هویت دار کردن 13هزار راس دیگر ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی جنوب استان افزود: با توجه به نزدیکی وهمسایگی چند شهرستان جنوبی استان با استانهای مرزهای شرقی کشور تصریح کرد: قاچاق دام یکی از مشکلات در این حوزه است که با شناسایی 5 نقطه برای استقرار ایستگاه های قرنطینه در صدد هستیم با همکاری نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی کشور این ایستگاه ها را راه اندازی کنیم

انتهای پیام/ز.

برچسب ها: کاهش ، تب برفکی ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.