رئيس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي باغملک از توليد ساليانه 2 هزار و 250 تن گردو در اين خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فرشاد محرابي بابيان اينکه امسال سطح برداشت گردو 510 هکتار است اظهار داشت: سال گذشته سطح برداشت گردو در اين شهرستان از 500 هکتار باغ بوده است که متوسط عملکرد هر هکتار 4,5 تن مي‌باشد.

وي در خصوص درآمد هر هکتار گفت: هر کيلو گردو نيز 20 هزار تومان به فروش مي‌رسد و با توجه به اين فروش درآمد هر هکتار 90 ميليون تومان است .

رئيس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي باغملک با اشاره به اينکه فصل گل‌دهي درختان گردو از فروردين‌ماه آغاز مي‌شود و از اواخر شهريورماه تا پايان مهرماه هرسال فصل برداشت مي‌باشد.

محرابي در خصوص شرايط آب و هوايي محل رشد گردو افزود: گردو در مناطق کوهستاني با ارتفاع بالا يک هزار و 200 متر به بالا نيز به‌صورت پراکنده رشد مي‌کند و در باغملک در مناطق صيدان و امام‌زاده عبدالله ، مال آقا نيز کشت مي‌شود.

وي در خصوص شرايط کيفي محصول گردو تصريح کرد: گردوي پوست نازک درصد مغز به پوسته بيشتر است و کيفيت محصول بالا خواهد رود.

وي ادامه داد: يک گردوي خوب بايد رنگ مغز آن خاکستري متمايل به زرد داشته باشد و اين محصول نيز در دماي 35 درجه باعث سياه شدن مغز گردو خواهد شد و مي‌بايستي در دماي خيلي خنک‌تر باشد.

رئيس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي باغملک بابيان اينکه محصول گردو جز خشکبار است و در بحث ارزآوري و صادرات مي‌تواند به اقتصادي ما کمک کند افزود: اين محصول به دليل اينکه در بحث انبارداري و صادرات به نسبت محصولات تر دچار آسيب نمي‌شود باعث رشد و ارزآوري و درآمد شود.

محرابي در خصوص اشتغال‌زايي اين محصول اضافه کرد: براي برداشت، پوست کندن و خشک‌کردن در هر هکتار نيز 15 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وي در بحث صادرات محصول گردو گفت: اين محصول نيز به شهرستان‌هاي ايذه، رامهرمز، بهبهان، اهواز و برخي از استان‌هاي هم‌جوار ارسال مي‌شود

انتهای پیام/س
برچسب ها: خوزستان ، گردو ، باغملک ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.