بازدید سفرای کشورهای خارجی از دستاوردهای حوزه نانو ایران

سفرای 25 کشور خارجی امروز (سه شنبه) از تازه ترین دستاوردهای ملی حوزه نانو در هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ایران دیدن کردند.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی از جمله برزیل، فرانسه، آرژانتین، کشورهای آمریکای لاتین، الجزایر، بلغارستان، مکزیک، ترکمنستان، مصر و عراق، با هماهنگی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از نزدیک با تازه ترین دستاوردهای فناوری نانو ایران آشنا شدند.

در این بازدید، نشست یک روزه ای نیز برای معرفی دستاوردهای نانو ایران به دیپلمات های خارجی برگزار شد و دبیر ستاد توسعه فناوری نانو نیز ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را بیان کرد. 
دکتر 'سعید
 سرکار' دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید سفرای خارجی از این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: در نشست و بازدید امروز سفرا از هشتمین جشنواره فناوری نانو، توانمندی های ایران در حوزه نانو معرفی شد و در این نشست آمادگی کشور برای همکاری در تمام سطوح ترویجی و آموزشی دانش آموزی نانو، همکاری های دانشگاهی و نیز همکاری بین محققان اعلام شد. 

وی ادامه داد: اقتصاد آینده نانو مبتنی بر این است که ما وارد بازارهای جهانی شویم و ورود به بازارهای جهانی نیازمند ایجاد باور است و این سفیران قطعا با مشاهده ظرفیت های ایران و شناخت آن، توانمندی های کشور را به بخش های مختلف اقتصادی و علمی کشور خود منتقل خواهند کرد.

سرکار افزود: آشنایی سفرا با ظرفیت های صنعتی و فناوری ایران می تواند در فروش و تبادل فناوری با دبگر کشورها و نیز حضور گسترده ایران در بازارهای جهانی موثر باشد.

هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو تا 16 مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.