سئول و پیونگ‌یانگ یک گام دیگر به سمت دیدار مجدد و بی سابقه خانواده‌های گرفتار در دو طرف برداشته و اسامی افرادی را که واجد شرایط دیدار هستند، مبادله کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگران جوان، مقام‌های صلیب سرخ در دو کره در روستای مرزی پانمونجون دیدار کرده و این فهرست از اسامی افراد واجد شرایط را با اطمینان از سکونت این افراد در دو کشور مبادله کردند.

در هشتم اکتبر 2015 قرار است سئول فهرست نهایی از 100 تن را منتشر کنند که می توانند از کوهستان "کومگانگ" در کره شمالی عبور کنند و در این مراسم دیدار خانواده ها که 20 تا 26 اکتبر برگزار می شود، شرکت کنند. دولت پیونگ یانگ نیز قرار است همین کار را انجام دهد.

دیدار مجدد خانواده های دو کره دومین بار در پنج سال گذشته محسوب می شود اما نگرانی‌ها از این مساله وجود دارد که کره شمالی در دقایق آخر این روند را مختل کند؛ همانطور که در گذشته چنین کاری را انجام داده بود.

هفته گذشته کره شمالی تهدید کرد که روند مذکور را متوقف می کند و گفت که علتش اظهارات بی پروای پارک گئون های، رییس جمهوری کره جنوبی درباره برنامه اتمی کره شمالی و سوابق حقوق بشری است.

رییس جمهوری کره جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اقدامات کره شمالی در تداوم برنامه اتمی خود را تهدیدی برای جهان خوانده و به جامعه بین الملل تاکید کرد تا این کشور را متوقف کند.

وی همچنین از پیونگ یانگ خواست تا سوابق حقوق بشری خود را بهبود بخشد.

پس از پایان جنگ 1950 تا 1953 شبه جزیره کره، این منطقه به دو قسمت کره شمالی و جنوبی تقسیم شد و بسیاری از خانواده ها از هم جدا افتادند. حدود 66 هزار سکنه کره جنوبی که اکثرا در دهه 80 و 90 زندگی خود هستند همچنان در انتظار دیدار با خانواده های خود هستند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار