گروههای درگیر لیبی برای تشکیل دولتی واحد مذاکره کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، در ادامه مذاکرات ماه‌های گذشته میان گروههای درگیر لیبی برای تشکیل دولتی واحد، دو طرف روز گذشته بر سر میز مذاکره نشستند. این مذاکرات با میانجیگری سازمان ملل انجام می‌گیرد.


فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی اعلام کرد دو طرف باید تا پیش از 20 اکتبر ( 28 مهر) برای تشکیل یک دولت واحد و پایان درگیری به توافق برسند. در تاریخ مذکور، مهلت فرمان پارلمان دولت رسمی لیبی برای تشکیل دولتی واحد به پایان می‌رسد. یکی از اعضای پارلمان اعلام کرد قرار است این مهلت تا زمان تشکیل دولتی قانونی تمدید شود.


فرستاده سازمان ملل 22 سپتامبر (31 شهریور) به نمایندگان دو طرف، متن نهایی توافق را به عنوان تنها راه حل ممکن برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور ارائه کرد.


هم‌اکنون دو دولت به طور هم‌زمان کشور لیبی را اداره می‌کنند. دولت رسمی این کشور در مناطق شرقی مستقر و پایتخت آن شهر «طبرق» است. شورشیان مخالف نیز در طرابلس (پایتخت لیبی) حضور دارند. به دلیل درگیری میان دو طرف، این کشور در وضع بسیار بدی قرار دارد و بیش از نیمی از مردم آن نیازمند کمک‌های فوری بشر‌دوستانه هستند.   

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار