مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 25 تن انواع فرآورده پروتئینی فاسد در شش ماه اول امسال در این استان کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج ؛عبدالله بهمنش افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 27 هزار مورد بازرسی از 690 مرکز عرضه مواد پروتئینی از جمله کشتارگاه، رستوران، قصابی و مرغ و ماهی فروشی انجام شده است.

وی بیان کرد: این مواد شامل گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز تاریخ گذشته، سوسیس و کالباس غیراستاندارد و سایر مواد پروتئینی غیر قابل مصرف بوده است.

بهمنش اظهار کرد: در یکی از بازرسی های انجام شده از بازار شهر یاسوج بیش از دو هزار و 400 کیلوگرم مرغ غیربهداشتی فاسد کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، از تشدید برخورد و افزایش بازرسی ها با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و تعزیرات حکومتی در قالب اکیپ های مشترک بازرسی خبر داد.

بهمنش با اشاره به اینکه روزانه بازرسی در دو شیفت صبح و عصر از مراکز فروش مواد خام دامی و طیور در شهر یاسوج انجام می شود، عنوان کرد: این بازرسی ها از سوی هفت نفر و در قالب دو اکیپ انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با اجرای طرح کددار کردن مواد پروتئینی و حک شدن کد شناسایی بر روی کالا سلامت مواد غذایی مردم تامین شده است.

بهمنش گفت: هم اکنون این کد بر روی بسته های مرغ حک شده که با ارسال آن تاریخ تولید، مرکز تهیه و سلامت آن اطلاع داده می شود.

وی با اشاره به اینکه فرآورده های خام دامی باید از مراکز عرضه مجاز و زیر نظر دامپزشکی تهیه شود، بیان کرد: هنگام خرید گوشت مرغ درج تاریخ مصرف محصول و همچنین در خرید گوشت قرمز داشتن پلاک و مهر دامپزشکی برای مصرف کننده ضروری است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: فرآورده ، پروتئین ، فاسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.