رئیس کل اداره دامپزشکی استان قزوین گفت: مرغ هایی که در مراکز معتبر فروش مواد خام دامی عرضه می شوند هورمون نداشته و مردم استان می توانند بدون هیچ نگرانی از آنها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهمن نقیبی به مناسبت روز دامپزشکی  در جمع خبرنگاران گفت:از فروردین امسال پایشی کلی در استخر های پرورش ماهی استان  هم صورت گرفت و نزدیک به 200 هزار قطعه ماهی به دلیل استفاده از ماده سمی و ضد عفونی کننده مالاشیت گریم معدوم شد.

وی با  بیان اینکه شناسایی بیماریهای  بین انسان و دام از برنامه های رایج امسال این سازمان بوده افزود:در یکسال گذشته 3 میلیون و ششصد هزار واکسیناسیون  هم در کل استان برای جلوگیری از بیماریهای دام و طیور انجام شده است .

وی با بیان اینکه  استان قزوین 10 درصد از تخم مرغ ایران را تولید می کند افزود:  در 6 ماهه اول امسال 50 تن تخم مرغ کپک زده در یکی از سردخانه های استان کشف و بر اساس دستور مراجع غذایی معدوم شد.

نقیبی یکی دیگر از نقات مثبت اداره کل دامپزشکی استان قزوین را داشتن یک آزمایشگاه مرجع  در ایران نام برد واظهار کرد: در این آزمایشگاه  هرساله نزدیک به 13 هزار نمونه  دامی ،طیور و آبزی مورد آزمایش ،پژوهش وبررسی قرار می گیرد.

وی همچنین از جذب 12 نیروی کارآمد در 6 ماهه امسال خبر داد وگفت:تا پایان امسال برای جذی 15 نیروی دیگر نیزآزمون جدیدی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دام ، مرغ ، هورمون ، قزوین ، ماده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.