رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: با کمک همیاران پلیس و فرهنگ سازی، طی 10 سال گذشته آمار جان باختگان سوانح رانندگی در خراسان رضوی تا 10هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حمیدرضا گرایلی در همایش همیاران پلیس و نمونه‌های ترافیکی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، این هفته را فرصت مناسبی برای بیان فعالیت‌های پلیس دانست و اظهار کرد: تعامل مثبت و سازنده‌ای میان راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش وجود دارد و این تعامل موجب شده است که راهنمایی و رانندگی با اعزام افسران مجرب در مورد آموزش دانش آموزان قدمی سازنده بردارند.

وی تعداد دانش آموزان خراسان رضوی را یک میلیون و 150 نفر بیان کرد و افزود: از این میزان 250هزار همیار پلیس و 35 هزار نفر فرهنگیار پلیس در سطح استان داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی و کاهش تلفات بیان کرد : دانش آموزان در قالب همیار پلیس نقش مهمی در کاهش تلفات داشته‌اند؛ دانش آموزان با آموزش قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی می‌توانند همیار ماموران راهنمایی و رانندگی باشند.

گرایلی تعداد کشته‌ها بین سال‌های 84 تا 94 را 10 هزار نفر در فواصل جاده‌ای و درون شهری اعلام کرد و گفت: تعداد افرادی که در سال 84 در فواصل جاده‌ای و شهری کشته شده‌اند 27 هزار نفر بوده است که این میزان در سال 94 به 17 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به نقش شهرداری در فرهنگ‌سازی و اصلاح موانع ترافیکی سطح شهر افزود: شهرداری نیز در اصلاح علائم، راه و ترابری و هلال احمر در بحث کاهش تلفات نقش بسیار مهم و اساسی‌ای دارد.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی همیاران را نماینده پلیس در خانواده‌ها معرفی کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از طریق مدرسه و دانش‌آموزان از 6 سال گذشته در مدارس آغاز شده که عامل بازدارنده‌ای برای تخلفات است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در ادامه این همایش آموزش ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی را از دوران کودکی و نوجوانی بسیار مؤثرتر از آموزش در بزرگسالی دانست و اظهار کرد: امروز برای داشتن شهری بهتر نیازمند جامعه‌ای منظم هستیم و آموزش قوانین شهروندی به دانش‌آموزان نتیجه خوبی داشته است.

هوشنگ غلام‌زاده با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند نماینده پلیس و شهرداری در خانواده‌ها باشند، افزود: خانواده‌های ما باید درک کنند که برای داشتن زندگی آرام و بدون تلفات همه ملزم به رعایت مقررات هستیم.

در این مراسم از دو نفر از رانندگان حوزه حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهر مشهد، آقایان سید محمد تقی توکلی و محمد احمدی تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا احمدی
۱۲:۴۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
خیلی خوب بوده