رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان از رسیدگی چهار پرونده ملی مهم در این اداره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ سعید بلانی زاده در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده موتور سیکلت سنگین، تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک 3 پرونده ملی مهم در حال رسیدگی اداره تعزیرات حکومتی کاشان است که هنوز احکام آن صادر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هر پرونده با ارزش ریالی بالای 500 میلیون ريال مشمول پرونده ملی مهم می شود افزود: پرونده موتور سیکلت سنگین شامل 3 دستگاه و پرونده تلفن همراه شامل 2 هزار و 138 دستگاه است.

*64 نوبت گشت بازرسی سیار از 366 واحد طی 6 ماهه نخست امسال

به گفته رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان، ماموران این اداره به صورت مشترک با ماموران بازرسی اصناف، اتاق صنعت و معدن، بهداشت و درمان و اداره میراث فرهنگی 64 نوبت گشت بازرسی سیار از 366 واحد طی 6 ماهه نخست امسال داشتند که از این تعداد 52 فقره پرونده تخلف برای رسیدگی تنطیم شد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان کاشانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق شماره تلفن های 55579870 و 5544111 به این اداره گزارش دهند تصریح کرد: والدین و خانواده های دانش آموزان نیز تخلفات مربوط به بازگشایی مراکز آموزش دولتی و غیر دولتی در خصوص دریافت مبالغ خارج از تعرفه مصوب و قانونی از آنها را در قالب شکایت مکتوب به این اداره تحویل و گزارش دهند.

*رسیدگی به 1050 فقره پرونده طی 6 ماهه نخست امسال

بلانی زاده در ادامه از رسيدگي به يكهزار و 50 فقره پرونده در 6 ماهه نخست سال جاري خبرداد و بیان کرد: 30 فقره از این تعداد پرونده مربوط به سال گذشته و يكهزار و 20 فقره آن از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور است که در مجموع يكهزار و 34 پرونده آن رسيدگي و مختومه شده است.

وي با اشاره به اینکه 3 ميليارد و 817 ميليون ريال جزای نقدی صادر شده برای يكهزار و 34 پرونده رسیدگی شده است، ابراز کرد: 137 فقره از مجموع پرونده ها مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان، 814 فقره پرونده مربوط به تخلفات كالا و خدمات واحدهای صنفی و 69 فقره پرونده آن قاچاق كالا و ارز بوده است.

به گفته رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان، 3 ميليارد و 125 ميليون ريال از کل مبلغ جزای نقدی به نفع دولت وصول شده است و مانده آن به صورت اقساط در حال وصول است.

*بيشتر جزای نقدی مربوط به قاچاق كالا است

دبير كميسيون كالاي قاچاق شهرستان كاشان بيشتر جزای نقدی را مربوط به قاچاق كالا دانست و گفت: 3 مورد محکومیت پرونده های قاچاق در عید فطر امسال با احراز شرایط لازم مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

بلانی زاده 30 درصد پرونده ها را مربوط به قاچاق کالا و 70 درصد مانده را مربوط به دیگر جرائم مختلف عنوان کرد و عنوان کرد: فراوانی قاچاق کالا به ترتیب مربوط به پرونده های پوشاک، گوشی تلفن همراه، کفش و چوب بوده است.

وی تصریح کرد:از مجموع پرونده های رسیدگی شده 299 فقره تخلف گران فروشی،397 فقره عدم درج قیمت، 69 مورد صدور نکردن فاکتور،75 مورد پرونده کم فروشی و تقلب بوده است.

به گفته وی، تعداد متهمین به عنوان تحت قرار اعزام به زندان 15 نفر بودند که این افراد پس از سپری شدن مراحل قانونی و تودیع وثیقه و ضمانت قانونی آزاد شدند.  



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.