اهمیت به محیط زیست به قدری بالا رفته که مساوی با سوادمند بودن جامعه است.

محمدجواد جزینی، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت محیط زیست در جهان گفت: امروزه اهمیت به محیط زیست در جهان به قدری بالا رفته است که شاید تعریف سوادمندی در جهان تغییر کرده، امروزه کسی با سواد تلقی می‌شود که نسبت به محیط زیست خود توجه ویژه دارد.

یعنی این اهمیت به محیط زیست چنان بالا رفته که مساوی با سوارمند بودن جامعه است، در نتیجه جامعه تلاش می‌کند این مسائل را از مسیر آموزش ابتدایی شروع کند.

یعنی به طور عمومی از نهادهایی مثل آموزش و پرورش، خانواده و ... که شاید پایین‌ترین درجه آموزش باشند آغاز شود و وظایف آن‌ها نهادینه کردن مفهوم توجه به محیط زیست در متون آموزشی است.

جزینی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه کتاب‌های آموزشی ما در مدارس فاقد از این گونه نگرش هستند و توجه این سیستم به محیط زیست در محافل آموزشی کمتر دیده شده است به معنای دیگر کتاب‌های فضای آموزش رسمی این امر واجب مهادینه شده است و به نظر می‌رسد باید از همین جا شروع کرد، اما هیچ کدام از مسیرها به تنهایی جواب‌گو نیستند.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان در پایان گفت: یکی از راه‌های موثر تقدیر و توجه به نویسندگان آموزشی در حوزه محیط زیست و ... متحمل شدند و قدردانی و توجه به آن‌ها به منزله دقت به فعالیت نویسندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار