برنامه های آموزشي موتورسواران در100 روستای استان مازندران اجرا می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، طي سه سال متوالي (سالهاي 92،91 ،93)حدود 100 روستاي حاشيه راه هاي محورهاي مواصلاتي استان مازندران كه از حيث تلفات موتورسوار بحراني شناخته شده اند،با هماهنگي بخشداريها ،فرمانداري ها برنامه آموزشي موتورسواران اجرا گرديد.

مهندس احمد آفرين محمدزاده، مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران در مراسم توزيع كلاه ايمني موتورسواران كه در روستاي حميد آباد ساري ، با حضور سرهنگ محمدنژاد، فرمانده پليس راه استان و هيات همراه و برخي از مسئولين استاني به مناسبت گراميداشت هفته نيروي انتظامي برگزار شده بود ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي به پرسنل زحمتكش ناجا اظهار داشت : بر خودم لازم مي‌دانم به همه پرسنل ناجا خسته نباشيد عرض کنم، به خاطر تلاش بسيار گسترده‌شان در مقاطع مختلف سال خصوصا تعطيلات عيد نوروز و تابستان و همراهي و همكاري بي دريغ اين عزيزان با حمل ونقل، راه و شهرسازي، هلال احمر، اورژانس و نيروهاي امدادي به منظور خدمت به مردم و افزايش امنيت جاده ها و رفاه حال مترددين و مسافرين به صورت شبانه روزي خصوصا در ايامي كه ياد شده بار سنگيني را بدوش مي كشند و به نحو مطلوب و شايسته انجام وظيفه مي كنند و شاهد اين امر هم كاهش تلفات و حوادث جاده اي در استان پهناور مازندران مي باشد.

وي تصريح كرد: اينکه آمار نشان مي‌دهد، تعداد تصادفات و تعداد افرادي که در اثر تصادفات کشته مي‌شوند کاهش پيدا کرده بزرگترين تشويق براي همه ماست. اگر يک مورد هم در اين زمينه کاهش وجود داشته باشد تشويق بزرگي براي همه است، و خداوند در سوره مائده مي فرمايد اگر جان يك انسان را نجات دهيد به مانند اين است كه جامعه اي را نجات داده ايد. اين امر خطير همکاري و هماهنگي همه ارگان ها و مسئولان و به ويژه خود مردم را مي‌طلبد.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران گفت: آموزش مسائل ايمني به عموم مردم تأثير چشمگيري در تغيير رفتار ترافيكي و فرهنگ استفاده از وسيله نقليه به همراه داشته است. براي مثال در طول سال گذشته 128695 نفر ساعت آموزش در بخش حمل ونقل صورت گرفته و رانندگان باري و مسافري در زمينه هاي مختلف اين آموزش ها را فرا گرفتند كه اين عدد در شش ماهه سال جاري به 27606 نفر ساعت رسيده است. همچنين در زمينه آموزش راكبين موتور سوار، تاكنون 10000 نفر از اقشار مختلف مردم آموزش ديدند و 9000 كلاه ايمني بين موتور سواران توزيع و همچنين 2000 شبرنگ بر روي موتور، وانت بار و ادوات كشاورزي در راه هاي روستايي و شهري نصب گرديده است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: عابران پياده و موتورسواران آسيب پذير ترين افراد در سيستم حمل و نقل هستند كه عمدتا به علت كم توجهي درگير حوادث رانندگي مي شوند به طوري كه از حيث تلفات موتورسوار متاسفانه ، بيشترين تلفات در گروه سني 21 الي 30 سال واز حيث تلفات عابر پياده بيشترين تلفات در گروه سني 50 به بالا اتفاق مي افتدو اين نشانگر عدم توجه اين گروه سني، به خطرات عبور و مرور است. بر اين اساس اداره كل حمل و نقل و پايانه ها اهتمام جدي بر كاهش فوتي اين دسته استفاده كنندگان از جاده ها داشته و از سال 91 اقدامات متعدد فرهنگي را در راستاي جلب توجه عموم و مسئولين انجام داده است.

مهندس احمد آفرين محمدزاده از ديگر اقدامات اداره كل در ارتقاي ايمني موتور سوار را ساخت كليپ 10 دقيقه اي شامل گزارش و مصاحبه با دو نفر نجات يافته از تصادف به علت استفاده از كلاه ايمني، مشاركت در ساخت 55 برنامه راديويي و تلويزيوني ”بوردكا" با موضوع ايمني موتورسواران در قالب نمايش و مسابقه ، طرح موضوع در كميته ايمني حمل و نقل استان و پيگيري مصوبات، ساخت انيميشن هاي ايمني ذكر كرد.

وي در پايان اقدامات اداره كل در ارتقاي ايمني عابران پياده را ايمن سازي فيزيكي و آموزشي مدارس، برگزاري مانور روستاي ايمن با توجه ويژه به ايمني عابران پياده ، مشاركت با صدا و سيما ي مركز مازندران در ساخت برنامه هاي تلويزيوني، نرده كشي زير پل عابر پياده ذكر نمود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اجرا ، برنامه ، آموزشی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.