سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري يزد گفت:كاركنان دامپزشكي در صف مقدم تأمين امنيت غذايي هستند و در واقع دامپزشكي، سنگربان اصلي سلامت غذايي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛احمد ترحمي ضمن گراميداشت هفته دامپزشكي گفت: وجود 800 نوع بيماري مشترك بين انسان و دام، بر اهميت نقش حساس دامپزشكي در چرخه سلامت و احساس امنيت شهروندان آن می افزاید.

ترحمي ضمن غیرتفکیک خواندن بهداشت و سلامت انسان از بهداشت و سلامت دام و طيور گفت: سلامت دام و طيور نقطه آغازين چرخه سلامت انسان و امنيت انساني است.

سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري ادامه داد: برشمردن تهديدات زيستي در حوزه پدافند غيرعامل بيانگر بخش ديگري از نقش دامپزشكي و سربازان عرصه سلامت محيط است.

ترحمي افزود: تروريسم زيستي يكي از خطراتي است كه در حوزه پدافند غيرعامل جامعه ما را تهديد می‌کند و همواره بايد مراقب آن باشيم.

ترحمی خاطرنشان کرد: رصد و پايش، آشکارسازی، هشدار دهی، تشخيص، تصميم و عمليات، كنترل، حفاظت و پيشگيري، امداد و نجات، درمان، بازيابي و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگي و در یک‌کلام مقاوم‌سازی مرزهاي سلامت جامعه در برابر تهديدات زيستي وظيفه اصلي دامپزشكي است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: دامپزشکی ، امنیت ، غذایی ، دام ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.