امام جمعه کازرون در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی در کازرون که موجب کاهش آمار زایمان سزارین شده است، ابراز رضایتمندی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محمدهادی ایمانیه و هئیت همراه، در ادامه سفر به کازرون، با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون گفت: در گذشته یکی از دلایلی که موجب مهاجرت مردم کازرون به مرکز استان می شد، عدم دسترسی به خدمات درمانی و دیگر خدمات اجتماعی بود که با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان شبکه بهداشت و درمان کازرون، این نیاز مرتفع شده است.

وی با اشاره به بیمارستان امام علی (ع) کازرون، اظهار امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه آزاد، این بیمارستان هرچه سریع تر وارد چرخه خدمات رسانی به مردم کازرون شود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه این شهرستان در استان فارس از موقعیت ویژه ای برخوردار بوده، تصریح کرد: همین امر توسعه خدمات درمانی در کازرون به عنوان یکی از قطب های درمان استان فارس را ضروری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین خرسند نسبت به همکاری نیکوکاران و سرمایه گذاران در توسعه فضای درمانی و بهداشتی کازرون و ارتقای خدمات، ابراز امیدواری کرد.

وی یادآور شد: شهرستان کازرون، از جمله پیشگامان شهرستان های استان در کاهش آمار زایمان سزارین از 54درصد به 32درصد در طول سال گذشته بوده که با اجرای برنامه تحول نظام سلامت تحقق یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت شهرستان کازرون در استان، نسبت به گسترش فضای درمانی و بهداشتی در این شهرستان قول همکاری داد.

دکتر ایمانیه، ساماندهی سیستم نوبت دهی در کازرون را از جمله مسایلی دانست که در این بازدید بررسی شده و پیگیری می شود.

وی راه اندازی اورژانس بین راهی کازرون و افزایش پزشکان سطح یک و دو در این شهرستان را از دیگر اقداماتی دانست که برای ارتقای کیفی خدمات در این شهرستان پیگیری می شود.

راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرجع، ساخت و راه اندازی درمانگاه فوق تخصصی، افزایش خدمات MRI در این شهرستان و افزایش برخی تخصص های سطح دو، از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.