صدور شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان برای 7 میلیون دانش آموز ابتدایی

معاون بهداشت از صدور پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان برای 7 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا ؛ دکتر علی اکبر سیاری ضمن اعلام این خبر گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان کشور با محوریت پیشگیری، آموزش و درمان در مدارس ابتدایی سراسر کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز شد.

وی افزود: در این طرح که حدود 7 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی در آن مشارکت خواهند داشت، قرار است شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان برای آنان ایجاد شود که در طی آن معاینات دهان و دندان به همراه وارنیش فلورایدتراپی برای کلیه افراد گروه هدف انجام خواهد شد.

دکتر سیده نادره موسوی فاطمی کارشناس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز در این خصوص گفت: این طرح در 60 هزار مدرسه مقطع ابتدایی کشور برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح والدین دانش آموزان توسط مراقبین سلامتی که قبلا آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند توجیه می شوند تا برای اجرای موفق طرح و دریافت خدمات پیشگیرانه مشارکت های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تحت پوشش بیمه انجام می شود، گفت: تشکیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و وارنیش برای تمام دانش آموزان رایگان خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار