فردي كه از حساب بانكي يكي از دوستان خود مبلغ 20 ميليون ريال سرقت كرده بود، توسط پليس فتا استان خوزستان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ سرهنگ سعيد شعبان گفت : در پي شكايت يکي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ  20 ميليون ريال از حساب وي سرقت شده است، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا استان قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي اوليه کارشناسان پليس فتا مشخص شد، فردي با در اختيار داشتن اطلاعات و رمز دوم ، مبالغي را طي چندين مرحله در قالب خريد شارژ تلفن همراه و پرداخت هاي اينترنتي از حساب بانکي شاکي برداشت کرده است، که با اقدامات و روش هاي فني، موفق به شناسايي متهم شدند و پس از هماهنگي با مقام قضايي سارق اينترنتي را دستگير کردند.

در ادامه، متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابي خود، اظهار داشت: با شاکي رفت و آمد خانوادگي داشتم و طي چندين دفعه كه از وي درخواست شارژ کرده بودم ،که از اين طريق به صورت مخفيانه شماره كارت و رمز دوم او را يادداشت کردم و بعد از آن اقدام به خريد اينترنتي و شارژ کردم.
رئيس پليس فتاي استان خوزستان در پايان ضمن اشاره به اينکه متهم تحويل مرجع قضائي شد از شهروندان خواست، هشدارهاي ذيل را هميشه مدنظر داشته و آنها را رعايت کنند: 

1 - لو رفتن رمز دوم کارت شايد ناخواسته در امورات روزمره و به خصوص خريدهاي اينترنتي و خريد شارژ و غيره اتفاق بيافتد، به اين دليل بايد به صورت هفتگي افرادي که دائم با رمز دوم کارت سر وکار دارند نسبت به عوض کردن رمز اقدام کنند. 

2 – سرقت هاي اينترنتي که در نهايت به دوستان و آشنايان ختم مي شود مي طلبد تا استفاده کنندگان از کارت هاي عابر بانک و سيستم هاي ديجيتالي مراقبت هاي بيشتري ار رمزها و خريدهاي اينترنتي داشته باشند و ضمن تغيير رمزهاي کارت عابر بانک و سيستم هاي رايانه اي در افشاي رمزها و امين دانستن آشنايان دقت بيشتري کنند، چرا که شيطان هميشه در کمين است و سرقت هاي اينترنتي توسط افراد سوء استفاده گر (دوستان، فاميل و ديگران) صورت مي گيرد . 

3 - همگان را محرم رازهاي خود و اطلاعات شخصيتان ندانيد؛ مراقبت فيزيکي از کارت هاي عابر بانک را داشته باشيد و هيچگاه رمز را به دليل فراموشي يا به هر دليل ديگري با کارت نگهداري نکنيد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.