مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند در ایجاد وقف های جدید به ویژه وقف های نوین و قرآنی سهم چشمگیری داشته باشد.

لزوم تبلیغ وقف قرآنی در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری با اشاره به نبود موقوفه شاخص قرآنی در سطح استان، اظهار داشت: با توجه به جایگاه رسانه های جمعی در فرهنگ سازی، خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند در ایجاد وقف های جدید به ویژه وقف های نوین و قرآنی سهم چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: تا سال 88 سالانه فقط 200 وقف در سطح کشور به ثبت می رسید که با آسیب شناسی و تشکیل اتاق فکر که در آن بر لزوم تعامل و همکاری تنگاتنگ با رسانه ها تأکید شد، اداره تبلیغ و ترویج فرنگ وقف در امور فرهنگی دایر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: براساس اجرای ویژه برنامه های تبلیغ و ترویج فرهنگ همچون همایش وقف و رسانه، جشنواره وقف چشمه همیشه جاری و تشویق به تهیه آثار مکتوب، فیلم، انیمیشن، عکس و ... امروزه شاهد ثبت سالانه دو هزار و 500 وقف جدید در کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به همایش وقف و رسانه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش در حقیقت قدردانی و ارج نهادن به تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگارانی است که در راستای تبلیغ و ترویج این سنت حسنه قلم فرسایی می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در همایش وقف و رسانه امسال ضمن تجلیل از تلاش رسانه های برتر حوزه وقف، صورت فعالیت های شاخص، آن رسانه برای قدردانی به سازمان اوقاف نیز معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.