رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: : در 10 استان کشور پایگاه تحقیقات کشاورزی و حفاظتی راه‌اندازی شد که استان اردبیل یکی از این استان‌های 10 گانه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در همایش کشت پاییزه و شکرانه تولید بیشترین گندم در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اظهار کرد: با شکسته شدن رکورد بیشترین تولید گندم در تاریخ این استان رتبه ما از جایگاه یازدهم به چهارم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

وی با قدردانی از تلاش کشاورزان پرتلاش در تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم گفت: ما از همان ابتدای سال زراعی گذشته سعی کردیم تا وضعیت مناسب‌تری را در تولید گندم برای زارعان و کشاورزان فراهم کنیم.

سروی افزود: در 10 استان کشور پایگاه تحقیقات کشاورزی و حفاظتی راه‌اندازی شد که استان اردبیل یکی از این استان‌های 10 گانه بود که ما موفق شدیم در 86 هزار هکتار از اراضی طرح خاک‌ورزی حفاظتی را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رویکرد کلی وزارت جهاد کشاورزی را تولید گندم با کاهش سطح زیر کشت و افزایش راندمان در واحد سطح اعلام کرد و یادآور شد: ما سال زراعی گذشته را در حالی آغاز کردیم که متاثر از وضعیت خشکسالی سال ماقبل آن حتی در تامین بذور اصلاح‌شده مشکلاتی داشتیم اما با حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی این دغدغه‌ها و مشکلات برطرف شد و موفق شدیم 32 هزار تن انواع بذر گندم‌کاران را تامین کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.