مدیر جهاد کشاورزی سرعین از کشت محصول زعفران برای اولین بار در شهرستان سرعین خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ محمدی افزود: با توسعه کشت زعفران در مناطق مختلف  استان این بار سرعین نیز به عنوان قطب گردشگری کشور رنگ زعفرانی به  خود می‌گیرد.

 وی گفت:‌ در همین راستا زمینی در سطح 4 هکتار در سرعین بعد از عملیات  بسترسازی و آماده‌سازی به کشت این محصول اختصاص یافته است تا با  توزیع 12 تن پیاز زعفران آغاز کشت این محصول در شهرستان سرعین نیز آغاز  شود که انتظار می‌رود کشت آن به سرعت توسعه پیدا کند.

 مدیر جهاد کشاورزی سرعین افزود: زعفران یکی از گیاهان گران قیمتی است  که به علت نداشتن مخارج هنگفت کاشت در صورتی که همه ساله خوب از  آن مراقبت شود سود سرشاری را نصیب زارعان می کند.

 محمدی گفت: کشت زعفران می‌تواند قشر عظیمی از زنان و دختران روستایی  را به کار گیرد و نه تنها زمینه سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت آنان را فراهم  می‌آورد بلکه می‌تواند از این راه کمکی موثر برای اقتصاد خانواده باشد.

وی افزود: زارعان پس از گذراندن آموزش‌های لازم توسط مهندسان کشاورزی در خصوص داشت، کاشت و برداشت این محصول  استراتژیک، نخستین قدم‌های اساسی خود را در مسیر توسعه و رونق کشت این محصول سودآور برداشته‌اند.

زمان کشت محصول زعفران از مرداد تا مهر ماه است که پس از کاشت غده زعفران در زمینی به مدت چهار تا هفت سال باقی مانده و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد در سال‌های بعد ندارد و در سال هشتم مجددا کشت این محصول انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، محصول ، زعفران ، سرعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.