با آغاز فصل کوچ پاییزه، عشایر استان سمنان به مناطق قشلاقی کوچ می کنند.

آغاز کوچ قشلاقی عشایر استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان حشمت‌الله جدیدی مدیر امور عشایری استان سمنان گفت : برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده ما برای این کوچ 15 مهر است ولی کوچ هایی به صورت انفردادی و محدود هم اکنون آغاز شده است . 
 
وی،از آمادگی دفتر امور عشایری استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مسئول برای ساماندهی این کوچ و خدمات‌رسانی به عشایر کوچ‌رو استان خبر داد و افزود: در حال حاضر همکاران ما در حال تیغ‌کشی و مرمت برخی از ایل‌راه‌ها هستند تا مشکلی برای تردد عشایر و دام‌های آنها نباشد.

 مدیر امور عشایری استان،با بیان اینکه ایل‌راه‌ها و جاده‌های عشایری استان امسال چندین‌بار مرمت شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال به علت بارش‌های متعدد،ریزش های جوی و سیلاب‌هایی که در ییلاقات استان روی داد ناچار شدیم که چندین بار این راه‌های عشایری را تیغ‌کشی و مرمت کنیم. 
 
جدیدی با بیان اینکه تمامی راه‌های عشایری استان پیش از کوچ آماده می‌شود، از آمادگی این دستگاه خدمات‌رسان به عشایر استان برای آبرسانی به عشایر و دام‌های آنها در مسیر کوچ خبر داد واظهار داشت : در مسیر کوچ عشایر مخازنی تعبیه شده که در حال حاضر در حال تغذیه این مخازن هستیم که عشایر در مسیر کوچ با توقف در میان‌بندها، کمتر ، دچار مشکل شوند. ضمن اینکه سرویس‌های بهداشتی نیز در این توقف‌گاه تعبیه شده و عشایر استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 مدیر امور عشایری استان همچنین از آغاز همزمان تیغ‌کشی و مرمت راه‌های عشایری قشلاق در این استان خبر داد و افزود: مرمت ایل‌راه‌های مناطق قشلاقی نیز بزودی به پایان می‌رسد تا چنانچه عشایر در مسیر کوچ با مشکلی در تردد دام‌ها مواجه شدند بتوانند از طریق ماشین‌آلات دام‌های خود را به سهولت به مناطق قشلاقی جابجا کنند.

 وی یادآور شد : اگر چه ممکن است به صورت محدود و انگشت ‌شمار برخی عشایر کوچ کرده اشند اما زمان قانونی و زمان‌بندی شده برای کوچ عشایر استان برای قشلاق به طور رسمی، اواسط هفته جاری آغاز است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.