شماره هفت در بریتانیا و به خصوص در تیم منچستر یونایتد، جایگاه ویژه‌ای دارد و منفیس دیپای دهمین فردی است که شماره هفت این تیم را بر تن می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شماره هفت در ادیان و فرهنگ‌ها و قومیتهای مختلف یک عدد خاص محسوب می‌شود و گاهی جادویی. در فرهنگ بریتانیا نیز عدد هفت جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارد.

طبق افسانه بریتانیایی، هفتمین فرزند پسر از هشتمین پسر یک خانواده، نیروهای جادویی و شفا دهندگی دارد.

او پیشگو است و می‌‌تواند طلسم‌های قدرتمند را اجرا کند و با نهادن دست خود بر بدن افراد بیمار، آنها را شفا دهد.

افسانه شماره هفت در باشگاه منچستر یونایتد دارای تاریخ جذاب و پر افتخاری است و این شماره  جایگاه ویژه‌ای نزد هواداران این تیم دارد، تاکنون بازیکنان بزرگی با شماره هفت منچستر یونایتد افتخار آفرینی کردند، اگر چه در سالهای اخیر این شماره به دست بازکنانی افتاد که ارزش آن را پایین آوردند.

جیمی دیلینی اسکاتلندی، اولین هفت مقدس منچستری‌ها بود. او در سال 1946 از گلاسگو ستیک به یونایتد آمد.

جورج بست افسانه‌ای، ملقب به "پله سفید" دومین شماره هفت یونایتد بود. بست که به شدت نزد هواداران یونایتد محبوب بود، 179 گل برای این تیم به ثمر رساند.

جانشین شماره جورج بست در منچستر یونایتد، استیو کاپل انگلیسی بود که تا سال 1981، 207 بار این شماره را به تن کرد.

چهارمین شماره هفت منچستر هم به شدت نزد هواداران این تیم محبوب شد. برایان رابسون که از سال 1981 به منچستر آمد و در رنسانس منچستر یونایتد از ران اتکینسون به سر الکس فرگوسن حضور داشت. رابسون 99 گل برای یونایتد به ثمر رساند.

اما هیجان انگیزترین قسمت تاریخ شماره هفت منچستر یونایتددر سال 1992 رقم خورد. فرگوسن یکی از یاغی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال را به یونایتد آورد. اریک کانتونا، شماره هفت افسانه‌ای با یقه بالا زده که با نمایش جذابش در تئاتر رویاها هواداران یونایتد را سر ذوق می‌آورد. اریک پنج سال در یونایتد بود و 80 گل هم به ثمر رساند.

رمز عدد هفت و ارتباط با فوتبال

ششمین شماره هفت یونایتد‌ها، دیوید بکهام بود. کسی که ضربات آزاد فوق‌العاده‌ای داشت و در سال 2003 از منچستر به رئال مادرید نقل  مکان کرد.

اما هفتمین پسر پسر هفتم یونایتد، آخرین کسی بود که توانست با پیراهن شماره هفت یونایتد افتخار آفرینی کند.

کریستیانو رونالدو پرتقالی که جانشین دیوید بکهام در تیم منچستر یونایتد شد و سرنوشتی مشابه بکهام داشت. او هم با شکسته شدن رقم نقل و انتقالات فوتبال، به رئال مادرید پیوست.

بعد از رونالدو شماره هفت هایی که به  منچستر آمدند، دیگر نتوانست درخشش صاحبان قبلی‌ این پیراهن را تکراد کنند.

مایکل اوون وارث شماره رونالدو شد و برخلاف نام بزرگش در یونایتد عملکرد خوبی نداشت و بیشتر روی نیمکت نشست.

آنتونیو والنسیا نهمین شماره هفت منچستر یونایتد شد، اما او بعد از یک فصل نتوانست فشار شماره هفت منچستر یونایتد شد اما اوبعد از یک فصل نتوانست فشار شماره هفت را تحمل کند و شماره هفت منچستر یونایتدرا تحویل داد و شماره 25 را پوشید.

حال منفیس دیپای هلندی، دهمین شماره هفت یونایتد است و در بازی‌های ابتدایی لیگ برتر هم برای یونایتدی‌ها  خوب کار کرد و باید دید که او می‌تواند افتخار آفرینی شماره هفتهای گذشت را تکرار کند و اعتبار را به این شماره باز گرداند یا خیر؟

داستان هفتمین پسر پسر هفتم یونایتد همچنان ادامه دارد و باید همچنان منتظر شماره هفتم هایی جادویی در منچستر ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار