سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با روزنامه گاردین بازگشت به انگلیس را رویای خود عنوان کرد.

کی‌روش به انگلیس باز می‌گردد؟
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با روزنامه گاردین در خصوص مسائلی مانند تیم منچستریونایتد و تیم ملی اران و همچنین احتمال بازگشت به فوتبال انگلیس صحبت کرد.

گاردین می‌نویسد اکنون کی‌روش در پنجمین سال حضور خود بر رئی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران به دقت اتفاقات در منچستریونایتد را زیر نظر دارد.

کی‌روش می‌گوید بنیان موفقیت‌های ممنچستریونایتد همیشه بر اساس اعتماد ، اطمینان و تداوم ارزشهای باشگاه استوار شده است فکر می‌کنم تغییرات بسیار زیادی رخ داده که تداوم و سنت باشگاه را مختل کرده است.

کی‌روش افزود: ساختن آینده بر اساس اصولی که درون باشگاه منچستریونایتد بوده و توسط فرگوسن به وجود آمده هیچ اشکالی ندارد، مسیر درست همین است . من رک می‌گویم که پس از فرگوسن کار انتقال امور به (مربی دیگر)ساده نبوده است. من تحسین و احترام زیادی برای لوئیس فن‌خال و دیوید میس قائل هستم. آنها مربیان بزرگی هستند که من تحسین شان می‌کنم اما فکر می‌کنم مرتکب اشتباه مهم و حساس شدند. از نظر کی روش تصمیم مویس برای تغییر کادر مربیان نمونه‌ای از ان اشتباهات بزرگ است.

کی‌روش در ادامه ابراز امیدواری کرد که لوئیس فن‌خال در این فصل نتایج خوبی بگیرد.

کی‌روش گفت: من امیدوارم و پیش‌بینی می‌کنم که منچستریونایتد این فصل برای قهرمانی رقابت کند. باشگاهی مانند منچستریونایتد با این توانمندی مالی باید فورا نتیجه بگیرد. ما همچنین خواهان بازیکنانی هستیم که بدرخشند .بازیکنان بزرگی مانند بست،گیگزف اسکولزو فن نیستلروی کجا هستند؟

در بخش دیگر این گفتگو کارلوس کی‌روش در مورد این که آیا پس از ناکامی ایران در راهیابی به جام جهانی روسیه به انگلیس باز خواهد گشت یا نه گفت: بازگشت به فوتبال انگلیس یک رویا است من انگلیس را ترک کردم و کار خودم را در آنجا تکمیل نکردم. پیشنهاد‌هایی بوده است متاسفانه این پیشنهاد‌ها وقتی مطرح شدند که من خیلی درگیر قراردادهایی بودم که نمی‌توانستم آنها را کنار بگذارم. من به مربیان دیگر احترام می‌گذارم و کسی نیستم که قراردادی را بپذیرم و در میانه راه خداحافظی کنم و بگویم من جای دیگر قرارداد بهتری دارم، من نمی‌توانم چنین کاری بکنم.  حداقل دو فرصت داشتم که به انگلیس برگردم اما این پیشنهادها 6 ماه قبل از جام جهانی 2014 بود و درست نبود که چنین کاری بکنم. فکر می‌کنم اگر با چنین رفتاری کاری را شروع کنی اعتبار و احترام را از دست می‌دهی.

گاردین در ادامه می‌نویسد کی‌روش در حال حاضر از بودن با ایران راضی است. در جام جهانی 2014وقتی تیم ملی با نیجریه مساوی کرد و یک بر صفر به آرژانتین باخت او ابراز رضایت کرد وقتی بازی‌ها به پایان رسید او اماده ترک ایران بود و تردید داشت که بتواند چنین کاری را در جام جهانی 2018روسیه انجام دهد.

کی‌روش در خصوص پیشنهاد‌ات خود پس از جام جهانی نیز گفت: من چند پیضنهاد از دیگر‌کشور‌ها داشتم اما دو عامل باعث شد در ایران بمانم. یک عامل بازیکنان بودند آنها با من عالی بودند و مردم هم جمعا از من می‌خواستند بمانم. مهمترین عامل م منبع الهام بخش برای من مردم و هواداران بودند ،آنها با من چنان رفتاری داشتند که نه گفتن به آنها سخت بود.

فدراسیون فوتبال ایران به کی‌روش گفت: لغو تحیم‌ها نزدیک است و هشت سال تنبیهی که کار دیدار دوستانه و دسترسی به امکانات و داشتن دیدار‌های دوستانه را برای ایران سخت کرده بود رو به پایان است. اما کی روشخلی خوشبین نیست که این به معنی پیشرفت سریع و بهبودی امور در خارج از زمین باشد. در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018روسیه که از ماه ژوئن(خرداد) آغاز شد روز پنج شنبه ایران از یک تساوی ناامید کننده در برابر ترکمنستان خارج شد و گوام را 6بر0شکست داد. راهیابی ایران به دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی نباید برای ایران دوباره باید با استرالیا ،کره جنوبی و ژاپن رقابت کند.

کی‌روش در این باره گفت: ما هرگز امید خود را از دست نمی‌دهیم اما اگر اوضاع به همین منوال باشد آنوقت موفقیت برای ایران خیلی دشوار خواهد بود. من راهیابی جام جهانی 2018 را ماموریت غیرممکن می‌نامم ما به تام کروز یا تیمی از تام کروز‌هاغ نیاز داریم تا بیش برویم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، فوتبال ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار