رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از 20 بیمار مجروح در حادثه منا که در بیمارستانهای محب حضرت فاطمه (س) و شهدای یافت آباد بستری بودند عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان: ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ظهر امروز در عیادت از بیمارستان های شهدای یافت آباد و محب حضرت فاطمه (س)  با اشاره  به روند درمان حادثه دیدگان منا اظهار کرد: پیرو مصوبه  کمیته انتقال بازدید از روند درمان و ارزیابی وضعیت و دلجویی مجروحان حادثه  منا انجام شد.
عیادت رئیس سازمان امداد و نجات از مجروحان حادثه منا/ پذیرش مجروحان در دو بیمارستان استان تهران+عکس  
وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر دو بیمارستان محب حضرت فاطمه (س) و شهدای یافت اباد پذیرای مجروحان حادثه  منا هستند افزود: تا کنون 20 مجروح حادثه منا در2 بیمارستان استان تهران بستری بوده که 14 بیمار در بیمارستان محب حضرت فاطمه(س) و 6 بیمار در بیمارستان شهدای یافت اباد هستند. 

سرپرست سازمان امداد و نجات اذعان کرد : تعدادی از بیمارانی که در این دو بیمارستان بستری هستند ارتباط مستقیمی با  حادثه  منا نداشته و از قبل زمینه بیماری در آنها بوده  است. 

وی با اشاره به روند درمان مجروحان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در بحث درمان مجروحان وجود نداشته وفقط برخی از مشکلات اداری مشهود است که این مشکلات در جلسه ای که عصر امروز با  وزارت کشور برگزار می شود ، مطرح خواهد شد.
عیادت رئیس سازمان امداد و نجات از مجروحان حادثه منا/ پذیرش مجروحان در دو بیمارستان استان تهران+عکس
این مقام مسئول با  اشاره به  انتقال قربانیان  حادثه  منا گفت: در صورت هماهنگی های دولت عربستان سازمان امداد و نجات آمادگی خود را از هر لحاظ جهت استقبال و انتقال قربانیان منا به  استان ها و شهرستان ها اعلام می کند. 

 چرخ ساز تصریح  کرد: تمامی ارگان ها از جمله جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت ، وزارت کشور و پزشکی قانونی تلاش خود را می کنند تا تسکین آلامی برای بازماندگان حادثه منا باشند.

خللی در روند درمان مجروحان حادثه منا وجود ندارد

در ادامه این  بازدید، امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور در خصوص اخرین  وضعیت  مجروحان بستری شده  در استان تهران اظهار کرد: تعدادی از بیماران  بستری شده  قبل از مشرف شدن  به  حج زمینه بیماری داشتند و در حادثه  منا بیماری آنها شدت یافته که در حال حاضر با هماهنگی های هلال احمر و مرکز پزشکی حج خدمات لازم  به  آنها ارائه شد. 
عیادت رئیس سازمان امداد و نجات از مجروحان حادثه منا/ پذیرش مجروحان در دو بیمارستان استان تهران+عکس
وی در ادامه با  بیان  این مطلب که در حال حاضر25 بیمار و مجروح متأثر از حادثه  منا در کل کشور بستری بوده ، افزود: 14 بیمار در بیمارستان محب حضرت فاطمه (س)، 6 بیمار در بیمارستان شهدای یافت  اباد و 5 بیمار نیز در شهرستان های مازندران ،گرکان وشیراز بستری هستند.

صابری نیا بیان داشت : بتا  توجه به  دستور وزیر بهداشت  تمامی حجاج تحت پوشش در بهترین بیمارستانها بستری می شوند که در تهران 2 بیمارستان محب حضرت فاطمه (س) و شهدای یافت‌آباد مورد  هدف برای درمان مجروحان قرار گرفت.

این  مقام مسئول تصریح کرد : پس از پرس و جو از بیماران  اکثر آنها از روند درمان و نحوه برخورد کادر بیمارستان راضی بودند و فقط مشکلات جزئی مطرح شد  که امیدواریم  با  حل آنها، خللی  در درمان مجروحان ایجاد نشود.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار