مجری طرح آزادگان شمالی با تاکید بر این که نفت تولیدی این میدان مشترک نفت سنگین API17- 19 است گفت: تا پایان مهرماه سال‌جاری تولید نفت از این میدان آغاز می‌شود.

کرامت بهبهانی مجری طرح آزادگان شمالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این پروژه اظهار داشت: ما هم اکنون 30 فعالیت را همزمان در این میدان مشترک انجام می‌دهیم به طوری که میزان پیشرفت آن بالای 95 درصد است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر قسمت‌های این میدان نفتی، پیش راه‌اندازی شده است گفت: چندین ماه قبل 58 حلقه چاه به اتمام رسیده و چاه‌های این میدان در موقعیتی قرار دارند که می‌تواند تولید کند.

بهبهانی افزود: برنامه ما این است که تا پایان مهرماه سال‌جاری 750 هزار بشکه نفت را وارد شبکه تولید نماییم به همین خاطر بایستی در شبکه هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا تجهیزاتی که در شبکه موجود است بتواند نفت را به راحتی به شبکه منتقل نمایید.

مجری طرح آزادگان شمالی تأکید کرد: نوع نفت تولیدی این میدان مشترک نفت سنگین API17- 19  است که حدود 5.6 میلیارد بشکه نفت درجای دارد و پیش‌بینی ما این است که در فاز نخست بر اساس مطالعات صورت گرفته بیشتر از 750 هزار بشکه نفت در روز از این میدان تولید شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار