باید با استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی، مبارزه‌ای هدفمند بر علیه مواد مخدر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: حفظ سلامت جسمی و روانی جامعه در برابر پدیده شوم مواد مخدر مستلزم فرهنگ‌سازی بیش از پیش، ارتقاء سطح دانش و ایجاد تشکل‌های مردمی و منسجم است.    

به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در مراسم افتتاحییه اولین كنگره بین‌المللی پیشگیری، درمان، كاهش آسیب و حمایت‌‌های اجتماعی بیماران با اختلالات مصرف مواد كه با حضور مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، نخبگان علمی، اساتید بین المللی و مدیران استانی و دست اندرکاران امر در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان بزرگترین مشکل و معضل در حوزه اجتماعی و سلامت قلمداد می‌شود كه آسیب‌های ناشی از آن گسترده و خطرناك است لذا باید با استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی، مبارزه‌ای هدفمند بر علیه این پدیده شوم داشته باشیم. 

وی در ادامه به اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: مردم بزرگترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می‌دانند و این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی مُعضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: مسئله اعتیاد مانند دیگر بیماری‌ها نیست كه فقط خود فرد را درگیر كند بلكه هم توان فرد را می‌گیرد هم نیروی فعال جامعه را از چرخه خارج می‌كند و هم خانواده او را درگیر می‌كند. 

محمدرضا ابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و همچنین ابعاد گسترده تاثیرگذاری این بیماری به لحاظ فردی، اجتماعی و خانوادگی، کنگره پیشگیری، درمان، كاهش آسیب و حمایت‌‌های اجتماعی بیماران با اختلالات مصرف مواد و كارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده فرصت مناسب و بسیار ارزشمندی است که همه افراد و متخصصان جامعه، ابعاد مختلف آن را از جنبه‌های گوناگون مورد بحث و تبادل نظر قرار بدهند. 

وی پیشگیری از اعتیاد را امری ضروری و مهم برشمرد و گفت: حفظ سلامت جسمی و روانی جامعه در برابر پدیده شوم مواد مخدر مستلزم فرهنگ‌سازی بیش از پیش، ارتقاء سطح دانش و ایجاد تشکل‌های مردمی و منسجم است.    

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشكی شیراز و دیگر دست‌اندركاران، گفت: این کنگره فرصت مناسبی است که فعالان و متولیان عرصه مبارزه با مواد مخدر بویژه در حوزه‌های پیشگیری، درمان و حمایت‌‌های اجتماعی بتوانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار بدهند و در عین حال نیازهای این حوزه را مطرح و نسبت به ارایه راهكارهای مناسب اقدام کنند. 

نخستین كنگره بین‌المللی پیشگیری، درمان، كاهش آسیب و حمایت‌‌های اجتماعی بیماران با اختلالات مصرف مواد تا 12 مهر ماه در شهر شیراز ادامه دارد. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.