ساعت کاری مفید کارمندان در سال گذشته 64 دقیقه در روز و امسال به 22 دقیقه رسیده است.

کارمندان برای صرف ناهار تشریف برده اند!

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ مائده سادات زرگری :


 اگر در ساعت 12 تا 13:30 به یکی از ادارات پست و... رفته باشیم، با کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که کسی جوابگوی ما نیست و با یک جواب قانع کننده که «کارکنان برای ناهار تشریف برده‌اند» روبرو می‌شویم. قصه دیروز و امروز نیست.

بارها اتفاق افتاده که کارمندان در انجام وظایف‌شان تنبلی کرده‌اند، گاه همین تنبلی‌ها و کم کاری‌ها، شما را به عنوان یک ارباب رجوع کلافه می‌کند. آیا واقعاً کارکنان برای صرف ناهار جوابگوی مردم نیستند؟ با کمی دقت متوجه می‌شویم که صرف ناهار و گاهی اقامه نماز، بهانه‌ای برای فرار کارمندان از مسئولیت آن‌ها شده است.

* چرا گاهی کارمندان فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند

«چرا کارکنان کم کاری می‌کنند؟» این پرسش ساده‌ای است که بسیاری از مدیران و ارباب رجوع سازمان‌ها با آن روبرو هستند. بسیاری از مدیران از پاسخ دادن به این پرسش ناتوانند و در جست و جوی راه حلی برای کم کاری کارکنان هستند.

برای اصلاح کم کاری برخی کارکنان ابتدا می‌بایست علت این امر را بیابیم و سپس به دنبال راه چاره باشیم. اگر کارکنان اهداف سیستم را بدانند و با آن موافق باشند و یا از سیستم بازخورد مناسب دریافت نمایند، کمتر شاهد این گونه کم کاری‌ها خواهیم بود.

البته ناگفته نماند که برخی کارکنان نسبت به کار خود ناراضی هستند، شاید به این دلیل که خود را بالاتر از آن پستی می‌بینند که اکنون در آن مشغول به کار هستند. نارضایتی از پست موجود برای کارمندان موجب کاهش میزان کار مفید آن‌ها می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشره، میزان کار مفید در کشورهای افغانستان و پاکستان بیشتر از ایران است. به یکی از ادارات پست تهران مراجعه می‌کنیم. شاهد کم کاری و اتلاف وقت برخی کارکنان هستیم.

علیرضا 30 ساله، پزشک عمومی درباره کم کاری کارکنان این اداره می‌گوید: من گاهی اوقات برای ارسال نامه به برادرم به این شعبه اداره پست مراجعه می‌کنم و زمان بسیاری معطل می‌شوم. علت این امر را نبود نظارت بر عملکرد کارکنان می‌دانم و بسیاری از برنامه‌هایم به علت بی‌مسئولیتی آن‌ها به هم ریخته است.

* در ژاپن کارمندان در خستگی مزمن و در ایران...

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ساعت کاری مفید کارمندان در سال گذشته 64 دقیقه در روز و امسال به 22 دقیقه رسیده است و تقریباً به یک سوم کاهش یافته است.

مرتضی 35 ساله، تاجر درباره معطل شدن در ادارات و سازمان‌ها می‌گوید: هر وقت به یکی از سازمان‌های دولتی مراجعه کرده‌ام، چند ساعتی معطل شده‌ام. علت این امر را نبود متخصص در هر پستی می‌دانم.

* مدیران دست به کار شوند

بسیاری از مدیرانی که در پی حل معضل کم کاری کارکنان‌شان هستند باید کارمندان را به پیشرفت تشویق کنند و با تشخیص کارمند خوب و دادن پاداش به وی بقیه کارکنان ایجاد انگیزه کنند. یک مدیر موفق انتظارات خود را به طور صریح به کارکنانش انتقال می‌دهد و اطلاعات و امکانات لازم را برای درست انجام دادن کارها فراهم می‌کند.

دکتر امان الله قرایی‌مقدم جامعه شناس درباره علت کم کاری کارمندان می‌گوید: ویژگی برخی کشورها این است که کارمندان هنوز در حالت همبستگی مکانیکی به سر می‌برند. کار را انجام می‌دهند بدون این که بدانند فعالیت آن‌ها چه اهمیتی در نظام اقتصادی و فرهنگی و... دارد و در نتیجه از عمل خود لذت نمی‌برند.

وی مهم‌ترین علت کم کاری کارمندان را ضعف‌های سازمانی می‌داند و می‌گوید: اگر این افراد در کشورهای دیگری قرار بگیرند، مفید کار می‌کنند. سازمانی که از کارکنانش نظر نمی‌گیرد، مانع رشد کارمند می‌شود.

* ارباب رجوع چه کند؟

فاصله صدها کیلومتری ارباب رجوع و تکریم واقعی چیزی نیست که با انعکاس چند خبر و تجلیل و مصاحبه قابل ترمیم باشد و این آسیب فرهنگی و اجتماعی، چالشی است که نظام اداری کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. وقتی مراجعین به پاسخگو نبودن کارکنان اعتراض می‌کنند در برخی موارد به جای تکریم با تهدید روبرو می‌شوند. برخی از همین ارباب رجوع‌هایی که از دست کم کاری کارمندان کلافه می‌شوند، خودشان کارمند هستند و شاید آن‌ها هم در پست خود کم کاری می‌کنند پس بهتر است هر ارباب رجوعی از خودش شروع کند و در هر پستی کار خود را به نحو احسنت انجام دهد.

برخی از ارباب رجوع با این که از کم کاری کارمندان کلافه شدند، همین طور دست روی دست گذاشته‌اند و هیچ گونه اعتراضی به خود کارکنان و یا مدیران آن‌ها نمی‌کنند. بی‌خیالی ارباب رجوع روز به روز به بدتر شدن رفتار کارکنان منجر می‌شود.

* دولت و مقابله با کم کاری کارمندی

دولت در ایجاد وجدان کاری در جامعه نقش بسزایی دارد. اگر مدیران ضعیف مورد مؤاخذه قرار گیرند و از نیروهای خلاق و زحمتکش قدردانی به عمل آید، وجدان کاری در محل مجموعه کشور شکوفا خواهد شد. باید تدبیری اندیشیده شود که برخی کارمندان مجبور نشوند برای گذراندن زندگی خود به کارهای دوم و سوم روی آورند و خستگی ناشی از آن را به محل کار اصلی خود بیاورند. در این بین تبلیغات نیز از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد فضای مناسب رشد وجدان کاری است.

اگر دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها وضعیت کشور را به درستی برای کارکنان تشریح کنند و هر کسی در هر مسئولیتی وظایف خود را به طور دقیق درک کند، به طور قطع در تقویت وجدان کاری مؤثر خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
این آمار حد اعلای بی انصافی آمار گیران رانشان میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
بابا کی بود گفت کارمندان ما به ریال حقوق می گیرند وبه دلارخرج می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
من كارمندم و الان 12 سال سابقه ي كاري دارم
هنوز در اين دوازده سال وقت نكردم كاري غير از كار اداري انجام دهم حال اين آمار ها از كجا مي آيد الله اعلم


البته منكر كم كاري بعضي ها نيستم ولي همه چيز رو نبايد به همه كس بسط داد
در همه ي صنفها كم كاري هست ولي متاسفانه زور همه به كارمندان رسيده كه اونم بايد حل بشه
-
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
این اعداد و ارقام نمیتونه منطقی باشه ، شما نمیتونی بگی کل کارمندان کار مفیدشان فلان دقیقه است بله درسته بعضی از ادارات و شعبات آنها ممکنه با مردم برخور مستقیم آنچنانی نداشته باشند ، شما مقایسه کنید شعباتی مثل حسابداری ، کارگزینی و دبیرخانه ( ارتباط مستقیم با ارباب رجوع دارند ) را با شعباتی مثل حراست ، بازرسی و گزینش( ارتباط غیر مستقیم با ارباب رجوع دارند ) که برای خودشان ارباب رجوع های خاص دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
اين نوع گزارشات دقيق نيست ، چرا ما از زيادي حجم كارها وقت كم مي آوريم ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
آخی حالا مگه چی شده جدیدا تلگرام بازی و همایش رفتن و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
البته پول چای وکادو وغیره رو به کارمند نمیشه بست ها وفقط کم کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
به نظر من این موارد را هم به عنوان موانع تکریم ارباب رجوع می بایست اضافه کنید:
-کارمند در حال صرف صبحانه هستند
- کارمند کلاس آموزشی هستند
- کارمند در جلسه اداری هستند
- کارمند در واتس آپ هستند
- کارمند نماز تشریف دارند
التماس دعا داریم
آقای کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
تا وضعيت اعتبارات ادارات ودريافتي كارمندان درست نشه كارمند هم عليرغم ميل باطني اش براي درآوردن خرج زن وبچه اش بفكر دررفتن ودنبال كارهاي كاذ ب ومسافركشي ميباشد.اول حقوق متناسب باتورم وركود به كارمندان بديد بعد هم هركس كم كاري كرد وتكريم ارباب رجوع نكرد را يكباراخطار وباردوم اخراجش كنيد .بخداقسم حقوق فعلي 80درصد كارمندان جوابگوي مخارج حداقلي 15روز خانواده نميباشد.منصفانه قضاوت كنيد.بااين حقوقهاي ناچيز انتظار سرحال بودن ومنظم بودن كاركنان بيهوده است .استرسسسسسسسسس زياده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
دلایل بی انگیزه گی کارکنان:
1- تبعیض حقوقی و پاداش بین کارکنان ومدیران
2- عدم نشاط در جامعه
3- درگیری فکری به دلایل مختلف در جامعه امروز در نتیجه افسردگی
4- چند کارگی
.
.
.
Germany
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
من کارمند اداره کار هستم مطلبی که نوشتهاید کاملا" صحت دارد در اداره ما کم کارترین فرد اداره را به خاطر داشتن روابط سازنده با بعضی از مسئولین پست راست اداره را داده اند البته ایشان در روابط غیر اداری خیلی کاری بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
غیر از کارمندهای بانک
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
با سلام . نظام اداري ما درست پايه ريزي نشده . گاها كارمنداني چند وظيفه را باهه انجام ميدهند كه چون كار تخصصي انجام نميشود بازده پاييني دارند. بهترين كار براي حل اين موضوع پرداخت مبتني بر كيس (عملكرد-يا مورد- پرونده) ارباب رجوع ميباشد مثلا هر كارمندي هر پرونده اي را كه تمام ميكند بر اساس ان حقوق بگيرد و سققف ريالي به اضاي زمان حضور در اداره نداشته باشد و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
بخدا تو اداره ما از ساعت 7 میام تا 2 و نه خبری از صبحانه هست نه نهار برا خیلی از کارامون هم باید بریم بیرون خیلی کارمون سخته و حقوقمون از همه ادارات کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
ما کارمندان بهزیستی اصلا جرات نداریم که معده داشته باشیم تا احساسی از گرسنگی داشته باشیم و اصلا نهار و صبحانه یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
کارمندان بخش خصوصی مثل بنز کار می کنند.
Germany
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
به علت تفاوت زیاد اضافه کاری و پاداش و ماموریت وغیره در بین کارکنان بک سازمان عامل اصلی کم کاری وبدون انگیزه می باشد.
-
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
دوست عزیزی که به همه نظرات منفی میدی , حتی در جواب کسانی که که گفته اند همه مثل هم نیستن و کسانی هم هستند که وجدان کاری دارند منفی میدی باید بدونی که کارمندان هم برخواسته از جامعه ای هستند که خود شما رو هم شامل میشه. پس این توصیفات شامل خودت هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
با سلام
من کارمند اداره مالیاتم ووقت سر خاروندن ندارم و کم کاری تو هر اداره ای است ولی 22 دقیقه هم خیلی بی انصافی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
ان شا اله سال بعد به 12 دقیقه و سال بعدتر دیگه اصلا سرکار نمیاند که دیگه خیال آمارگیر هارو را راحت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
ما بخاطر شرایط کاری و کمبود نیرو مجبور هستیم هر کداممان حداقل ماهیانه بالای صد ساعت اضافه کار کنیم حتی روزهای تعطیل در صورتی که هیچ اضافه کاری بابت این پرداخت نميشه بهتره انصاف داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
کامندان عزیز همه زحمت کش ومحترمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
تورو قران پیگیر این موضوع باشید.چون ریشه مشکلات جامعه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
با سلام بنده نرس بیهوشی هستم متاسفانه از گروه پرستاری تو بیمارستان ها در ۲۴ ساعت شبانه روز با حقوق کم کار می کشند و گروهی دیگر روزی ۲۴ دقیقه کار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
پول حلال درآوردن سخته آخخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
بعضی از این کارمندآ که با پارتی بازی اومدن سر کار نه کار بلدن نه جواب مردم رو درست میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
درسته كارمنداني هم هستند ك حس مسوليت و وجدان كاري دارند خسته نباشند اما اين امار حتمن از روي حساب و كتاب اومده ي جيزي هس ديكه كلا اب از سر جشمه كله
Germany
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
اولا بر چه اساسی ساعت کار مفید کارمند رو محاسبه میفرمایید ابا روند کاغذ بازی های گاها بی خود اداری مسئولیتش پای کارمند بیچاره میزارین
دوم چرا فکری به حال ساعت کاری ادارت نمیشه مثلا کارمندی که بخواهد ساعت 7 تا 7.15 اداره باشه باید ساعت چند بیدار بشه کی صبحانه بخوره که توی اداره مجبور نباشه صبحانه بخوره
سوم متاسفانه در بالا دست دزدی میشه کارمندی که مستقیم با ارباب رجوع درگیره مورد بازجویی قرار میگیرع مثلا در گرفتن یک خودکار کارمندان در ادارات از کارپردازها مشکل دارنو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
تو جواب سلام ارباب رجوع هم مشگل دارند؟!.
Germany
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
یک ساعت تدریس فرهنگیان شرف داره به کل ساعت کار کارمند ان دیگر ارگانها .میگین نه نظرم را بزارید ببینید چقدر لایک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
یکی هم بود به بچه ها میگفت نوبتی ساندویچ بگیرن و سر کلاس جک و خاطره تعریف میکرد، واسه درس و تست هم میگفت بیان کلاس خصوصی بردارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
ای کاش به تفاوت کار کارمندان تهرانی و شهرستانی و همچنین تفاوت دریافتی کارمندان با سایر اقشار هم اشاره بشه به تفاوت درآمد با کشورهای دیگه اشاره بشه بحث ساده ای نیست حتما همه میخوان پول حلال ببرن خونه و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
اکثر کارمندان قشر زحمتکش وکم توقع جامعه هستند وبا مقایسه این گرانی وحقوقی که دریافت میکنند میشود گفت که درحد مجانی کار میکنند وبا این حرفهای بی حساب کتاب روی اعصاب کارمندان راه نروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
کارگر بدبخت باید از 8 صبح تا 4 عصر کار بدنی بکنه روز مزد 50 تومن.بعد شما میگی کارمندان .....در حد مجانی کار میکنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
تا 9صبحانه 9تا12این اتاق اون اتاق غیبت سخن چینی بعدنمازتشریف دارن وبعد مرخصی یاماموریت
ازاداره خارج میشن خخخخخخخخ ووووو بازم خخخخخخخخ
Germany
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
اون وقت هی بگین معلما بیکارن. معلمان زحمت کش به طور متوسط حداقل 2 ساعت در روز کار مفید انجام می دهند، البته با احتساب جمع ساعت موظفی شون تقسیم بر کل روزای سال. بعدشم اون دو ساعت قابل مقایسه با ادارات دیگه نیست، با حقوق کم و بدون دریافت اضافه کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
متاسفانه دارید هیزم تر و خشک رو با هم می سوزونید
کارمند های متعد کم نیستند چند روز پیش رفتم ثبت احوال با روی خوش و به سرعت کارم رو راه انداختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
من تازه کارمند شده ام حدود سه ماه خدا شاهد است از ۷:۳۰ تا ساعت حدود ۱ هر روز کار داریم حقوقم هم زیر ۹۰۰هزار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
خودت این کار رو انتخاب کردی.کسی مجبورت نکرده بود.ولی حالا که کارمند شدی باید خدمت کنی چون خیلی های دیگه (که شاید از شما بهتر و کارامد تر بودن) میتونستن جایی که تو الان هستی باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
تازه کاری ،هنوز میترسی و چم وخم از زیر کار درفتن و .....یاد نگرفتی، راه میفتی غصه نخور.
Spain
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سلام
آگه کمی فهم درک شعور هم چاشنی آمارهاتون کنید خوب
من کارمند بانک ملی هستم از هفت ساعت هشت ساعت کار مفید وخد مت به مردم ارائه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
خسته نباشی دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
اولندش جرا میزنی غیرقابل انتشار دوما خسته نباشید به کارمنزان با غیرت سوما بابا یک بلانصبت هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
اولندش جرا میزنی غیرقابل انتشار دوما خسته نباشید به کارمنزان با غیرت سوما بابا یک بلانصبت هم بگید
Iraq
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
شما لطف کنید همه کارمندان را زیر سوال نبرید.هستند کارمندان زحمت کشی که تا ظهر حتی نمیتوانن یک استکان چای بخورن.مثل کارمندان بانکها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
الهی بمیرم منم اگه تو بانک پول پارو می کردم وت نداشتم یه لیوان چای بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سلام
بنده کارمند دادگستری هستم
از ساعت حدود 7.30 صبح (که هنوز کار اداری شروع نشده) در حال انجام امور روزانه دفتر هستیم.
بعضی روزها از سر درد و فشار کار حالمون بد میشه
این آمار ها رو از کجا میارن؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۹:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
نسبت به سه میلیون کارمند محاسبه شده شما اگر در روز 200ساعت هم کارکنی به تنهای تقسیم براین سه میلیون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
دولت و مدیران بسیار بدتر از کارمندان هستند. چرا که کارمندان که
زیر دست آنها کار می کنند چنین هستند ببین که خود مدیران چگونه اند.
مردم به کیش حاکمان خود هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
بسم الله الحمن الرحیم
بدیهیه اگه حس احترام و اطاعت پذیری نسبت به مقام معظم رهبری و حس وطن دوستی نداشتم ؛ این مطلب را به عرض نمیرسوندم که متاسفانه واقعیت حاکم اینه که در اغلب ادارات و سازمانها و بانکها ، خیلی از کارکنان به بهانه انواع جلسات و صرف صبحانه و ناهار و . . . تشریف ندارن و جالب اینکه خیلیهاشون مشغول به سیر در شبکه های اجتماعی در گوشیهای موبایلشون هتن و اصلا روند انجام کارهای اداری حتی در حد متوسط هم نیستش و ضربات مهلکی به مملکت داره میخوره . لطفا بررسی واقعی و درمان لازم صورت بگیره . لطفا کمک کنین . اونکه مسلمه وقت و عمر ، یک مورد بسیار ارزشمندی است که خداوند این نعمت را داده و بندگان خدا حق تلف کردن آن را ندارند . لطفا به مملکتمان حس مسئولیت پذیری داشته باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
با توجه به اینکه کسی را برای کارمندی اجبار نکرده اند و اکثر قریب به اتفاق بعد از کلی دوندگی واحیانا پارتی و هزار زحمت استخدام شده اند دیگر عذری برای کم کاری ندارند ولی باز هم همه شان از بالا به ارباب رجوع نگاه می کنند مثل اینکه ارباب رجوع دشمن انان است اصلا فکر نمی کنند که فلسفه وجودی ایشان خدمت است وگرنه دولت پل خیرات نمی کند که از انواع حقوق ومزایا وبیمه ووام وزائر سرا وسایر خدمات سازمانی استفاده شود بعد هم به مردم به چشم مزاحم نگاه کنند چاره هم این است که تعدادی از کارمندان ناراضی کننده حرفه ای که اصلا کار هم نمی کنند را جلو هر اداره یک نفر اعدام کنند وچند روزی برای عبرت دیگران همان بالا نگه دارند تا دو روزه سیستم اداری اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
من خودم یک کارمندم ولی هیچ وقت وجدانم قبول نمیکنه کسی رو معطل کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
بازدهی همون 22 دقیقه هم نزدیک به صفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
ای کاش کارمندانی را که تا ظهر وقت خوردن یک لیوان اب را ندارند و بقیه کارها را هم در منزل انجام می دهند را هم ببینید.
Spain
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
و ای کاش معلمانی را که دو پایه و چند پایه تدریس می کنند و باید مثل یه ماشین کار کنند و تا پایان ساعت کاری مدرسه کل انرژی شون تخلیه میشه را هم ببینید .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
بله.متاسفانه تر و خشک باهم می سوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
ای کاش کارگران معدن را هم ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
واقعا از کارمندان در ایران هیچ دفاعی نمیشه کرد، معلمان با کارمندان متفاوت هستند، واقعا معلمان زحمتکش اند و باید از لحاظ مالی کمک بشوند(اگر چه در بین فرهنگیان هم از زیر کار در رو(!) پیدا میشود)
Iran (Islamic Republic of)
یه بشر
۰۷:۵۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
و ای کاش معلمی هم که سواد نداره و یا درست درس نمیده و باعث کم کاریش میشه و این کم کاری بزرگترین خیانت هست زیرا سالانه تعداد زیادی دانشجو را بی سواد بار می آورد.
آخرین اخبار