معاون سیاسی وزارت کشور گفت: دولت در نظر دارد انتخابات آتی را در یک سوم شعب اخذ رای در صورت موافقت شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزارکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حسین مقیمی در نشست فرمانداران و بخشداران استان اصفهان افزود : فرمانداران به نسبت اختیارات وظایف مهمی را بر عهده دارند و اولین شخصی که باید احساس مسئولیت کند، فرماندار است. 

وی تصریح کرد: باید نگاهمان به کارکرد و اداره شهرستان تغییر کند و باید خلق ثروت و خلق فعالیت کار اصلی مسئولان باشد واداره شهرستان ها بر اساس اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان صورت گیرد. 

معاون سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: باید دیدگاه فرمانداری ها تغییر کند و با همفکری، از نظرات مردم، شوراها، نخبگان نیز استفاده و اساتید دانشگاه ها باید با صنعت ارتباط برقرار کنند.

مقیمی با بیان اینکه باید نشاط سیاسی را در کشور فراهم کنیم، گفت: باید اجازه دهیم فعالان سیاسی و احزاب شناسنامه دار حرف خود را بزنند و به دولت انتقاد سازنده داشته باشند چرا که در غیر این صورت اشکالات روی هم انباشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت های قانونی احزاب حمایت خواهیم کرد، اظهارکرد: باید از شکل گیری احزاب خوشحال باشیم.

مقیمی اضافه کرد: ما به عنوان هیات اجرایی و فرماندار باید حداکثر تعامل را با هیات های نظارت ، امام جمعه و نمایندگان مجلس داشته باشیم و البته مرز تعامل و استقلال فرمانداری و جایگاه فرمانداری را بدانیم و نگذاریم به جایگاه آن خدشه وارد شود.

معاون سیاسی وزارت کشور درخصوص تقسیمات کشوری نیز گفت: نظر ما ایجاد و ارتقای مناطق با در نظر گرفتن قانون و ضابطه است و طبق قانون ارتقا زمانی انجام خواهد شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بودجه و امکانات ارتقا را تقبل کند.

وی افزود: دولت در نظر دارد که انتخابات را با شکوه برگزارکند و شرایط را بگونه ای فراهم کنیم که مردم احساس کنند که رای آن ها در سرنوشت آنها موثر است و این احساس زمانی ایجاد خواهد شد که مردم احساس کنند مجریان بی طرف هستند.

وی با بیان اینکه آموزش انتخابات آغاز شده است، افزود: فرمانداران باید نسبت به قانون انتخابات بسیار مطلع باشند.

مقیمی گفت: طبق قانون هیات های اجرایی و هیات های نظارت حق ندارند له یا علیه کاندیدای خاصی موضع گیری کنند و کسی حق ندارد از امکانات دولت برای اینکه له یا علیه شخصی صحبت کند، استفاده کند.

مقیمی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید نظارت بر این فعالیت ها را بر عهده بگیرند، اظهار کرد: کارمندان دولت در زمان اداری نمی توانند از کاندیدای خاصی جانبداری کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است، افزود: تبلیغات از تریبون های عمومی از جمله نماز جمعه جایز نیست.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز گفت: حوزه سیاسی امنیتی استان برای برگزاری انتخابات و سایر ماموریت های محوله آمادگی کامل دارد.

رسول زرگر پورافزود: کسانی که وظیفه ی حاکمیتی را بر عهده دارند و پاسخگوی مردم هستند باید دریافتی مناسبی از نظر حقوق داشته باشند از طرفی یکی از مشکلات استانداری ها و فرمانداری ها ، خالی بودن حدود 40 درصد پست های موجود است که مشکلاتی را بالاخص در زمان انتخابات ایجاد می نماید و بایستی دستگاههای ذیربط در سطح ملی در جهت اصلاح ساختار موجود اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.